Netværksgruppe for labyrintfisk interesserede

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 1160

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger helene - 21/06-2008 13:25 21/06-2008 13:25
Jeg vil gerne gøre lidt reklame for en lille gruppe som jeg har oprettet over min facebook side, som er en slags netværksgruppe for folk som holder labyrintfisk, - måske især de lidt mere specielle labyrintfisk, som f.eks betta er, Kampfisk , parosphromenus etc.
Meningen med gruppen er ikke så meget at have et nyt forum, da vi jo har rigtige gode forummer i forvejen og da der nok ofte vil være flere mulige svar på et større forum.
Det er mere ment som en gruppe, hvor man måske kan f.eks. udveksle yngel, efterlyse en speciel fisk eller lignende, og selvfølgelig også måske kunne komme hurtigt i kontakt med folk som har samme interesse.
Jeg har selv en hel masse parosphromenus arter, og har ind imellem også yngel af disse, som jeg helst vil afsætte til folk som måske kender lidt til hvordan man holder disse, - og jeg er også altid interesseret i at vide hvis der er parosphromenus (pragtguramier) til salg et eller andet sted i Dk eller give hjælp til folk som lige begynder med disse fisk - så det er min primære interesse. Men jeg har efterhånden også nogle små betta er, og er blevet lidt facineret af disse.
Sådan en facebook-gruppe er jo nem at holde , så derfor regner jeg bare med at den kører videre stille og roligt, og det er ikke sikkert der sker en masse, - men hvis man er medlem, så er kontakten der jo, og så kan man jo bruge den når behovet pludselig opstår. Så jeg håber nogen, eller mange får lyst til lige at tilføje sig selv i denne gruppe.
Link til gruppen står under min signatur, - håber det ok at gøre lidt reklame for det her :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger rozzzna (Inaktiv) - 21/06-2008 14:17 21/06-2008 14:17
er det også for folk, der bare holder kampfisk (evt de mere specielle farver?) ;) har nemlig ingen vildtyper :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger helene - 21/06-2008 20:28 21/06-2008 20:28
ja da, - præcist ... altså ... men hvorfor 'bare kampfisk' ? :-) ... jeg har lige været til årsmøde i labyrintforening i Berlin, hvor de også holdt en internationalt kampfiske-udstilling, og bagefter auktion, - der var en der blev solgt for 40 euro, den var nu også flot. Jeg har ikke så meget viden om kampfisk, men jeg tror der var en del specielle typer.
Det jeg synes er spændende for mig, er bla. også at jeg bliver jo inspireret af at høre om de forskellige andre labyrintfisk som der findes end lige 'mine egne' pragtguramier, f.eks. købte jeg i Berlin to par betta uberis (mit første betta forsøg udover en enkelt kampfisk)
Det skal jo nok tage lidt tid inden sådan en gruppe kommer rigtig op at køre, og hvor der er folk nok til at det er interessant eller muligt at finde det man søger, - men det skal jo starte et sted.
Hvis du søger en bestemt fisk, så tænker jeg at så opretter man jo bare en tråd .. eller måske hedder det diskussion, og håber andre responderer..
Men du er bestemt velkommen - du er så nr. 4 :-)
Jeg vil også anbefale at man skriver på den der 'wall' - hvad man har, evt. kan du jo skrive dit hjemmeside link enten der, eller måske findes der et sted på siden hvor man kan oprette links... jeg er ikke helt fortrolig med formatet endnu, men det kommer nok hen af vejen..

Annoncører
Annoncører