Slangehovedefisk

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 1817

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger CleoBond (Inaktiv) - 22/07-2008 12:49 22/07-2008 12:49
Hej.
Jeg er ny i fiske verden og ny her på siden.
Jeg har købt et akvarie og 2 stk Slangehovede fisk Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?Name=Channa_micr...
jeg ved godt mit akvarie bliver for lille med tiden.. min lige nu lever de et 54L.
men mit spørgsmål er egentlig hvad der bedst kan betale sig at fodre dem med. de får levende fodre tit "zebra fisk"
men det bliver jo dyr i længden når de bliver store... nogle der har bedre forslag.. har selv købt nogle rejser som jeg er ved at vende dem til at spise.
har en lille film da de var helt nye og jagter en Zebra fisk i et lille 20L akvari.
Eksternt link http://www.cleobond.dk/video/slangehovedevszebra.htm

Syntes bare lige jeg ville prøve at lave et indlæg her inde.

Syntes det er en meget fin side den her akvariesiden.

håber i kan hjælpe. eller har nogle forslag til fodre

Hilsen Thomas I

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Bo Jensen (Inaktiv) - 22/07-2008 12:54 22/07-2008 12:54
Indlægget er rettet 22/07-2008 12:57 22/07-2008 12:57 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg tror ikke du skal forvente meget hjælp herinde.. Dit akvarie er alt for lille til de fisk og de vil hurtigt mistrives i det... *skeptisk*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
tetracrusta (Slettet) - 22/07-2008 12:55 22/07-2008 12:55
hej og velkommen til, jeg syntes du skal købe et kæmpe akvarie eller komme af med dem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Oliver (Slettet) - 22/07-2008 13:01 22/07-2008 13:01
Hej Cleobond.

Jeg vil sige at selv et 54L er for lille til unger, de burde have et 1000-1500 til at starte med, også have et par stykker.
Syntes du burde skille dig af med dem, og skaffe dig nogle normale fisk istedet, især hvis du nu.

Jeg har ven som også har slange hovede på 80-90cm. og den spiser kun levende fisk, så det kan godt gå hen at blive lidt små dyrt i længden hvis du skal have 2.

Skil dig af med dem, køb en guppy eller lign.
Vil du ha rovfisk, køb et større akvarie alt andet nytter ikke. *skeptisk*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
tetracrusta (Slettet) - 22/07-2008 13:04 22/07-2008 13:04
du kan få slangehovedefisk i en dværg model der bliver ca 30cm,
hvis det er.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger læsehesten (Inaktiv) - 22/07-2008 14:59 22/07-2008 14:59
Indlægget er rettet 22/07-2008 15:00 22/07-2008 15:00 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#5 man kan få nogle der mindre endnu.
Har selv købt en jeg skal have hjem på et tidspunkt. Jeg vil råde dig til at komme af med dem og få nogle af de mindre arter som Channa orientalis, Channa gachua eller Channa bleheri som bliver 15-20 cm eller lidt mere og ikke behøver så store akvarier i forhold til den størrelse de har. De kræver et akvarium på mindst 80cm i længden, men meget gerne mere.
Fodermulighederne skal have et akvarium for dem selv så der overlever så meget yngel som muligt. Der kan foreslås zebra cichlider, ungefødene og hvis du er heldig vil de også tage frostfoder.

Hilsen
Frank/læsehesten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Mis Frik (Inaktiv) - 22/07-2008 17:23 22/07-2008 17:23
Hej CleoBond og velkommen :)

jeg kom her ind med to guldfisk i en bowle, og fik os nogle lynnedslag :D men tro mig det er for ens eget bedste... da jeg begyndte at høre efter og gå ud fra hva folk sagde, begyndte det faktisk at blive sjovt :) for så køret det bare på skinner,
i starten tænkte jeg... jaja folk de snakker og pludselig er det os synd for hunde at gå i snor, men det viste sig så til mit store ego at det faktisk virkede... så enlig er det bare for at gøre det nemmere for dig selv :)

jeg ville overveje pirat fisk hvis man godt kan li rov fisk, og kan godt forstå at du ikk gider ha mollyer og sådan noget ting, det er lige som at gi en der gerne vi ha en rotwiler en gravhund...

men tænk over det :) de kan godt være træls at høre på i starten de kloge... hehe men de har ret :P

og tak for alt den hjælp jeg har fået... selv om jeg vist ikk altid har fortjent det *rødmer* hehe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Oliver (Slettet) - 22/07-2008 17:30 22/07-2008 17:30

Jeg vil sige at du har så evig ret lige dér, jeg kom også her til uden at vide lige så meget som jeg ved nu, dog vidste jeg meget i forvejen da jeg havde haft akvarier.

- Jeg syntes det rigtig stor hjælp som nybegynder at komme her, og ja man får nogle hak engang imellem, men det jo ikke ondt ment, det jo en og fiskes eget bedste :) .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger lkm (Inaktiv) - 22/07-2008 17:35 22/07-2008 17:35
Synes også det er Synt du har dem i et 54l. Har min Channa bleheri og gå i et 250l og den bliver ikke engang nær så stor som dine.. *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Mis Frik (Inaktiv) - 22/07-2008 17:42 22/07-2008 17:42
#8 men kan bare huske da jeg kom her ind, da tænkte jeg tit, jaja klart, men det hjalp da jeg hørte efter, og det hele gik meget nemmere... :) så nu har jeg lært at høre efter og tage de ting til mig der bliver sagt, og lavde om på det der skla laves om på :P
det blev også meget nemmere for mig selv.. egentlig

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Bingocaller (Inaktiv) - 22/07-2008 18:39 22/07-2008 18:39
Er det her en joke? Syntes du skal putte en red tail catfish - en balihaj og et par stykker Pangasius derned også - så er det ligesom komplet!

Hvis det ikke er en joke så skaf dig en større tank asap - fisken fortjener en tank der er stor nok!

Tjek artbeskrivleserne og Monsterfishkeepers.com for at lære lidt om CM - du vil blive glad i den sidste ende. Det er en super spændende fisk med mange timers "underholdning" i hvis den får de rigtige forhold.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger CleoBond (Inaktiv) - 23/07-2008 08:37 23/07-2008 08:37
mange tak for jeres hjælp, og vil da finde mig et større akvarium så.
men kan det virkelig passe at to små 5cm fisk skal ha 1000liter ? ved da godt at de skal når de bliver store...
med om 5år når de vejer 5kilo stk. så kommer de sgu nok på grillen... så er de sgu for store og for vilde alligvel.
mange mange tak for hjælpen.
tænkte nok det var det rigtig sted jeg var kommet hen.

hilsen
en, nu lidt klogere nybegyder

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Bo Jensen (Inaktiv) - 23/07-2008 08:44 23/07-2008 08:44
Der går jo nok ikke 5 år inden de når den str., så til dit spørgsmål om det kan passe at så små fisk skal have 1000liter.. Ja mindst.. Efter min overbevisning egner de sig ikke til alm. akvarie hold og hvis jeg var dig ville jeg skille mig af med dem....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger stonny (Inaktiv) - 23/07-2008 09:55 23/07-2008 09:55
#13 Velkommen til. Du har i og for sig ret. De små fisk, du har nu, kan godt gå i et 54 l. Problemet er blot, at fisk, der som voksne bliver meget store, vokser hurtigt som unger. Du vil derfor allerede i løbet af nogle få måneder opdage, at dine fisk er blevet for store. Hvis du lader dem gå for længe i et for lille akvarium, kan du her læse, hvad der så sker:
Eksternt link http://www.zoozity.dk/Fisk/Fup%20eller%20fakta%20om%20fisk.aspx

Som de andre anbefaler, vil jeg også. Glæd dig over dine fisk et kort stykke tid endnu, mens du bruger tiden på at finde ud af, hvad du vil have i stedet for, som passer bedre til din akvariestørrelse. Og tro mig, der findes rigtigt, rigtigt mange skønne, smukke og spændende fisk, der fint kan være i et 54 l - og som du vil blive mere glade for end dine slangehoveder, da du i lang tid fremover vil se dine fisk trives.

Besøg en masse akvarieforretninger og se på udvalget. Du behøver ikke tage pungen med endnu. Ser du en spændende fisk, så skriv artsnavnet (helst det latinske navn) ned på en seddel, spørg om info på fisken i forretningen:
- hvor stor bliver den som voksen
- temperaturkrav
- adfærd (aggressiv, fredelig, territorial m.m.)
- føde
- hvis du er interesseret i at yngle på dine fisk, så også lidt info om yngelvillighed m.m.

Pas på, der er mange fælder derude. F.eks. er det mig ubegribeligt, at en akvarieforretning, udbyder en fisk til salg, der som voksen bliver så store som dine slangehoveder. Der er ingen hobbyakvarister, der har akvarier store nok til 1,3 m fisk. Der findes desværre flere eksempler.

Når du kommer hjem, fatter du sedlen og tager en tur på nettet og søger info på fisken.

Hvis du derefter finder ud af, at det er en fisk, du gerne vil have, smutter du tilbage til akvarieforretningen og denne gang tager du pungen med :D .

Den metode sparer dig dels for penge og dels for mange ærgelser.

Jeg føler trang til at korrigere #2. Vi vil gerne hjælpe dig herinde. Men du skal ikke være her ret længe, før end du finder ud af, at Bo er en sur gammel mand. Nu er han oven i købet blevet admin, så jeg får nok en advarsel for dette ;) :D
Nå spøg til side, jeg håber du bliver glad for at være herinde og spørg endlig løs, hvis der er noget du gerne vil vide. Der sidder mange erfarne akvarister rundt i krogene, der gerne øser af deres viden. Selv Bo, kan være hjælpsom - godt nok ikke så ofte, men det sker ;) Ups, det var en advarsel mere. Bo, hvor mange skal man have før man ryger ud?

#7 Godt indlæg B)

#12 Skru lidt ned for charmen. Hvad med at hjælpe en nybegynder i stedet for at udgyde en masse sarkasme ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Bo Jensen (Inaktiv) - 23/07-2008 10:04 23/07-2008 10:04

Man skal ikke have ret mange før man ryger ud.... men jeg tager den der til mig selvfølgelig vil vi gerne hjælpe, det var forkert formuleret af mig... ;)

Og så vil jeg gerne påpege at Steen er væsentlig ældre en mig.... :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger martin gade (Inaktiv) - 23/07-2008 11:10 23/07-2008 11:10
Hvis du hopper ind på Eksternt link www.rovfisk.dk så møder du knap så mange fordømmende mennesker som her, jesus, giv drengen en chancen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
tetracrusta (Slettet) - 23/07-2008 11:14 23/07-2008 11:14
der er ingen ¨fordømmende¨ mennesker her vi tænker bare på hvordan vi holder vores fisk under bedste forhold *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger martin gade (Inaktiv) - 23/07-2008 11:18 23/07-2008 11:18
Han spørger efter hvad han skal fodre dem med, og dit svar er: Få et større akvarie. Måske ikke fordømmende, men i hvert fald off topic.

Hvorfor er det mange herinde generelt har et problem med at svare på det der bliver spurgt om? I stedet går folk i gang med at belære og spille moralsk vogter.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
tetracrusta (Slettet) - 23/07-2008 11:54 23/07-2008 11:54
det helt op til dig selv om du vil dine fisk det bedste eller hvad du vil.
Jeg gider ikke diskutere med dig da jeg syntes dine indlæg er helt irrelevante.
det har intet med morale gøre, det har noget at gøre med fiskene 100% sikkert vil mistrives!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger martin gade (Inaktiv) - 23/07-2008 12:08 23/07-2008 12:08
Ja, hvis de fortsætter deres liv i et 54 liters, men han har jo selv skrevet at de skal over i en større balje med tiden, hvorfor er det så du hidser dig op?

Nå nej, du vil ikke svare eller diskutere, det er også fint nok, for dine indlæg er da, om noget, irrelevante!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger jery (Inaktiv) - 23/07-2008 13:35 23/07-2008 13:35
Drenge: så tager vi lige en slapper. Hvis I er uenige, kan I tage den over PB og ikke her i tråden.

Annoncører
Annoncører