Program til hjemmeside

Postet under : Siden - Cichlids Offtopic
Visninger : 1850

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger piranha29 (Inaktiv) - 01/08-2008 00:54 01/08-2008 00:54
Hej derude.

Har længe gået og tænkt på at lave min egen lille hjemmeside omhandlende vores alles "lille" hobby.

Jeg ved der findes nogle hjemmesider som stort set er færdiglavet og man kun skal udfylde over/underskrifter og så kan man lægge et par billeder ind og lign. Men alle dem jeg har set ser gab kedelige ud, og vil også have mulighed for at lave min egen opsætning osv.

Men, men. Jeg er ikke verdens største computerekspert (er dog heller ikke nogen tumpe) og derfor vil jeg skulle bruge et program der er forholdvis nem at gå til. Og hvis der er en god dansk vejledning (step by step) vil jeg godt kunne finde ud af det.

Jeg har tidligere gået på et 2 ugers kursus hvor vi arbejdede lidt med frontpage 2000, men det er nogle år siden og har lykkelig glemt alt ;) Er det et program der er værd at kigge på igen eller findes der nogle andre der er bedre og nemmere at gå til?

Og lige til sidst, så må det helst ikke koste en bondegård :( Har dog hørt om "thepiratebay.org" - hvad det så end er ? *rødmer*

På forhånd tak for hjælpen :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Park (Inaktiv) - 01/08-2008 02:19 01/08-2008 02:19
#2 Hahaha, der solgte du lige dig selv til APG!!! ;)

#1 Jeg ville sørge for at have en godt anti-virus program, hvis du vil til at dl ulovlige programmer... Der er mange vira blandt dem!!! *skeptisk*

Vil desuden til hver en tid anbefale utorrent! ;) Har hørt, at det er det bedste :P Limewire sucks!!!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Søren C (Inaktiv) - 01/08-2008 02:46 01/08-2008 02:46
Et lille tip angående Piratebay.org, det er SINDSYGT svært at blive knaldet på det her. Piratebay.org er baseret i Sverige, og går under den Svenske lovgivning, i Sverige er alt pirat kopiering, osv. lovligt. Som de skriver på deres side: "hvis vores server bygning bliver stormet af politiet, taget det kortere tid at få serverne op igen, end hvis en af os får influenza". Alene det siger en del ;)
Men altså, hvis det stod til mig så tag det som en udfording og lær lidt om HTML osv. Så kan du lave den med egne koder og det hele. Eksternt link www.html.dk er et godt udgangspunkt ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Park (Inaktiv) - 01/08-2008 02:56 01/08-2008 02:56
Og man skal huske at ændre DNS-indstillinger, hvis man er Tele2 kunde og vil på TPB!!! ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger kemo181 (Inaktiv) - 01/08-2008 06:52 01/08-2008 06:52
hvis du skal have kontrol over din kode, så skal du benytte notepad eller en anden for for texteditor jeg kan personlig godt lide Edit+ Eksternt link http://www.editplus.com/ men den koster penge, der er en de rminder meget om editplus den hedder notepad++ Eksternt link http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm og den er gratis, men edit+ og notepad++ har fordelen at de har kodegenkendelse så du har farvekoder i programmet og det gør det hele nemmere at finde rundt i syntes jeg.
og igen hvis du skal have dansk vejledning html.dk er et af de bedste steder at finde det.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger kolle (Inaktiv) - 01/08-2008 07:25 01/08-2008 07:25
Indlægget er rettet 01/08-2008 07:36 01/08-2008 07:36 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

jeg kan kun sige :o , er du på stoffer?
Med al den snak om admins for hurtig lukning af tråde fordi folk har deres egen mening, fatter jeg ikke hvorfor hans profil ikke er slettet kl. 01.47 :o

hvad får dig til at tro "i Sverige er alt pirat kopiering, osv. lovligt.".
Jeg har sku da aldrig hørt magen til pjat :o

Til dig #1 så er rådet med at sætte sig lidt ind i htlm selt ikke dårligt for uanset hvad du koder sin side i så vil du ikke komme uden om lidt grundlæggende html. Ud fra din post vil jeg ikke råde dig til at gå igang med php, asp, flash eller andet, det vil simpelthend blive for meget for dig.
der findes som du skriver færdiglavet systemer ( hedder cms )og dem har jeg stor erfaring med. Jeg har gennemtiden arbejdet med både Joolma, Postnuke, Drupal, Typo osv, men det bedste, letteste og mest stabile er klart php-fusion.
Du kan se et par af mine eksempler på php-fusion her : Eksternt link www.davk.dk og så en hurtig hjemmeside jeg lavede om mine akvarier Eksternt link http://fisk.davk.dk
Det tager ikke meget mere end ½ time at sætte en php-fusion side op, og den indeholder fra starten det meste du har brug for. Er der specielle ønsker kan der derefter installeres ekstra monduler til som hedder "infusioner", og dem findes der rigtig mange af.
Desuden er der en rigtig god dansk support side som indeholder forum og en masse flinke mennesker som sidder parat til at hjælpe dig med det mindste problem. ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Kim - 01/08-2008 09:07 01/08-2008 09:07
Jeg laver bl.a. hjemmesider med børnene i SFOen. Og det er nemt og billigt - vi bruger;

Eksternt link http://www.123hjemmeside.dk/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger kolle (Inaktiv) - 01/08-2008 09:20 01/08-2008 09:20
Kim skrev :
Jeg laver bl.a. hjemmesider med børnene i SFOen. Og det er nemt og billigt - vi bruger;

Eksternt link http://www.123hjemmeside.dk/

Hvad koster det egentlig.?
Jeg kikkede lige på siden og rullede lidt ned inden jeg opgav at finde den rigtige pris.
Til gengæld talte jeg ikke mindre end 10 "GRATIS" uden at finde en pris :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Kim - 01/08-2008 09:28 01/08-2008 09:28
Den første mdr. er gratis - mener vi giver 129 pr. kvartal.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Oliver (Slettet) - 01/08-2008 09:28 01/08-2008 09:28
Indlægget er rettet 01/08-2008 09:30 01/08-2008 09:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hvad mener du med at om jeg er på stoffer? *blink*

Jeg har aldrig brudt lovgivningen mht. Copyright, så hvorfor anti pirat gruppen? *skeptisk*

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger KimJ - 01/08-2008 10:06 01/08-2008 10:06
Der er faktisk praksis for, at indlæg der opfordrer til, eller fortæller om hvordan man kan begå ulovligheder, bliver slettet.

Man kan faktisk godt lave en hjemmeside uden at lave en eneste linje kode selv. Et program som Frontpage pro eller Expression Web, er lige så let at bruge som f.eks. Word, og kan lave udmærkede hjemmesider, hvis man er mere interesseret i at vise det siden handler om, end blinkende knapper. Min egen side er lavet i Frontpage Pro, og Jeg har ikke kodet noget som helst selv.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Lomholt (Inaktiv) - 01/08-2008 10:09 01/08-2008 10:09
Indlæg #2 er hermed fjernet, da der henvises til hjemmeside hvis indhold bevæger sig i en ulovlige gråzone.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Oso (Inaktiv) - 01/08-2008 11:34 01/08-2008 11:34
Joomla kunne være en mulighed...

Eksternt link http://www.joomla.org/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger kemo181 (Inaktiv) - 01/08-2008 19:18 01/08-2008 19:18
#12 nu sagde han i #1 at det ikke skulle koste kassen frontpage er en del af MS Office pro og den koster knapper.
hvis det var mig ville jeg starte med at lærer noget html da frontpage laver noget slamkode og siderne fylder min 50% mere end hvis du laver den selv i notepad.

Annoncører
Annoncører