Du ved, at du er akvarist når......

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 2778

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Dan (Inaktiv) - 07/09-2008 21:58 07/09-2008 21:58
Indlægget er rettet 08/09-2008 07:33 08/09-2008 07:33 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Efter at have mistet en del af de mange fine guldkorn i det sidste hackerangreb, prøver vi selvfølgelig igen.
Du ved, at du er akvarist:

- Når dine børn kommer hjem med nye venner, og det første som du spørger dem om er, hvorvidt familien har et akvarium.

- Når du er på stranden tænker du mest på om der er sand eller sten, der ville passe i det akvarium, som du er ved at etablere

- Du ved præcis hvor meget en kilowatt-time eller en M3 vand koster i dit område

- Du kan ikke gå ind i et byggemarked for at købe noget til forbedring af din bolig uden at komme ud med mindst en dims, som måske kan bruges til dit næste akvarieprojekt

- Du har nogle gange svært ved at huske pinkoden til dit hævekort, men kan opremse mindst 40 latinske artsnavne på fisk, som du enten har haft eller godt kunne tænke dig at prøve

- Du behøver ikke længere en nitat-test til dine akvarier. Du kan ved at iagttage bestemte fisk ramme rigtig med +/- 10 ppm.

- Når du starter et nyt akvarium op, mener du selv, at du alene ved at lugte til vandet kan afgøre, hvorvidt filteret er indkørt

- Du kunne aldrig finde på, at spise et nedfaldsæble uden at vaske det, men sluger uden bekymring stadigvæk akvarievand under vandskifte.

- Du har din egen skuffe i fryseren, som kun indeholder frostfoder og gør højlydt udtryk for din irritation, hvis andre ved et uheld skulle lægge madvarer ned i den.

- Din hudlæge ser bekymret på dig og spørger om du har akvarium og fodrer med røde myggelarver

- Du ved, at kloden ville være ubeboelig, hvis blot 10% af verdenens befolkning havde samme forbrug af elektricitet og vand som din egen husstand, men du håber at ingen bemærker det og lader som ingenting

- Dine naboer spørger om de mange tomme akvarier parkeret i baghaven betyder, at du har droppet din hobby. Du forsøger forgæves at forklare dem, at det altid er rart at have en tom balje, hvis der skulle opstå et behov

- Dine børn ved mere om søerne i Rift Valley end flertallet af geografer på Københavns Universitet

- Du genopfrisker dit Paddy-certifikat hvert 2. år i håb om engang at få råd og tid til at dykke i Lake Tanganyika…..engang

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Villads (Inaktiv) - 07/09-2008 22:08 07/09-2008 22:08
Heldigvis har jeg backup på mine kendetegn på at man er guppyfreak :D

Du ved du er guppyfreak når:

Du synes en guppyfødsel er helt ok og ikke noget der bør undgås selv om din hustru faktisk også lige er igang med en fødsel.

Du kan stave til og uden problemer udtale ordet gonopodium.

Du har diskuteret næringsværdien af afskallede artemiaæg i forhold til nyklækkede artemianauplier.

Du har skrevet et eller flere indlæg på et guppyforum idag.

Du har prøvet at komme for sent på arbejde på grund af et guppyrelateret problem du vågnede op til,som ikke var synligt aftenen før.

Din yndlings guppyhun pludselg begynder at føde nytårsaften, og derved forsinker nytårmiddagen med to til tre timer uden at dette bekymrer dig.

Du kan stave til og udtale ordet Gonopodium uden besvær.

Du kan skelne en Alderson rød stamme fra en Shubel rød stamme 99 gange ud af 100 ud fra et "mug shot" taget af Philip Shaddock på den sidste IFGA udstilling.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger helene (Inaktiv) - 07/09-2008 22:38 07/09-2008 22:38
he - og man ved man er lakridsgurami-akvarist

- når man ikke synes det er et problem at have et akvarie med seks fisk i som man sidst så engang i sidste måned
- når man seriøst overvejer om man godt vil give 600 kr for at få et par sendt fra tyskland
- når man har eddikeål i kælderen, mikroorm i køkkenskabet, dafnier på altanen, og myggelarver i køleskabet og ikke syns det er et problem :-)
- når man ikke forstår at ens bedste veninde er ved at udvikle en angstneurose for hvad hun møder når hun leder efter en kaffekop i køkkenet, eller bliver underlig i hovedet hvis der ligger noget uidentificerbart på bordet
- når man synes ens gæster er intolerante når de synes artemia-boble-flasken egentlig larmer lidt meget i stuen
- når man syns det er ok at man i to dage ikke får vasket op eller kan koge kartofler fordi det er vigtigere at få lavet osmosevand
- når man hele vinteren har en stuetemperatur på 25 grader for at spare varmelegemerne
-når man virkelig ikke kan forstå at selv ens akvarie-venner ikke kan se forskel på en parosphromenus sp bintan og en p.sp.aff bintan 'sentang', - hvor svært kan det være og det er da virkelig interessant ...!!!

og sådan er der så meget ..
nogen som kender et seriøst dating forum for folk med umulige hobbyer ...??? ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 07/09-2008 22:57 07/09-2008 22:57
Jeg ved godt, hvilken gruppe jeg tilhører! ;-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger helene (Inaktiv) - 07/09-2008 23:42 07/09-2008 23:42
der er jeg så lidt nysgerrig, kirsten :-) ...
hvilken ???

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger morten lyngsaa (Inaktiv) - 08/09-2008 07:09 08/09-2008 07:09
#4 Det skulle vel ikke være lakridsgurami-akvarist ? :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Dan (Inaktiv) - 08/09-2008 07:36 08/09-2008 07:36
Indlægget er rettet 08/09-2008 07:36 08/09-2008 07:36 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

- Du ved, at hmf ikke er et udbrud fra en tegneseriefigur, men den generelle betegnelse for et af de mest effektive filtersystemer

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Panda+ (Slettet) - 08/09-2008 09:48 08/09-2008 09:48
Når man har fisk der ikke tåler andet end ekstremt blødt og surt vand, udelukkende spiser levende foder, hader andet selskab end deres egen art, er umulige at opdrive i handelen, er umulige at afsætte hvis det ellers skulle lykkes en at opdrætte dem

så er man lakridsguramiakvarist

Når man har siddet i en time foran akvariet og iagttager en af fiskene, der i den time overhovedet ikke har bevæget sig, og det pludseligt går op for en at fisken tænker: "Hvad eh... skal du sidde der og glo på mig hele dagen?"

når man mener at standardakvariestørrelsen hedder 12 Ltr, standardudstyret er en 5 W lavenergipære og intet andet og ens vigtigste akvarieredskab er lommelygten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 08/09-2008 09:51 08/09-2008 09:51
He-he.... Morten og Helene, jeg er desværre ikke ægte lakridsguramiakvarist - men jeg arbejder på sagen! ;-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger helene (Inaktiv) - 08/09-2008 11:36 08/09-2008 11:36
Panda+ .... du lyder som en kender, - klart nogle vigtige punkter jeg havde glemt der... men jeg kan sagtens genkende dem ... :-)
Kirsten .. det synes jeg er et fornemt mål at have, og du kan da ikke sige du ikke vidste hvad du gik ind til, nu vi har opridset lidt af de mere særegne sider ved den 'gruppe' ..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Panda+ (Slettet) - 08/09-2008 11:38 08/09-2008 11:38
Hej Helene :)

Tak for sidst... går linkei'erne godt?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger helene (Inaktiv) - 08/09-2008 11:50 08/09-2008 11:50
ja, de er rigtig fine, - men en af dem klarede desværre ikke turen, det var synd. Men ellers så de friske og fine ud da jeg kørte derfra i går kl 18. Glæder mig over at have linkei igen, den er så fin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger helene (Inaktiv) - 16/09-2008 20:09 16/09-2008 20:09
nu kom vi jo ligesom til at låne den her tråd til hvad det er som kendetegner en lakrids-gurami-akvarist ...
her er lige lidt mere til emnet ... måske mere... her er lige lidt dokumentation for hvad det er der gør de små fisk til nogen man kan blive meget glad for ...
Et par billeder af min forsvundne yndlings-lakrids Hr. Nagyi, som har været pist forsvunden i en lille uge men idag dukkede op og var i vældigt humør og ikke tog sig overhovedet af at jeg brugte blitz :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 16/09-2008 21:03 16/09-2008 21:03
#13 meget anderledes guramier..faktisk fine...bryder mig ikke specielt om guramier,men de der lakrids er da lidt flotte...måske fordi de sjældent ses :)

Du ved du er akvarist når:

Du ikke synz pumpen larmer,selvom alle dine gæster på bedste vis forsøger at forklare dig anderledes.

Når du laver dine egne foderblandinger,fordi de købte ikke indeholder det der lige er brug for til netop DINE fisk

Når du siger nej tak til middagsinvitation om lørdagen,fordi det er din ugentlige vandskiftedag.

Når du kikker underligt på folk fordi de ikke kan de latinske navne på dine fisk.

Når du hellere vil sidde foran dit akvarie end foran tv´et,fordi det er mere interessant.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
kamel import dk (Slettet) - 16/09-2008 21:33 16/09-2008 21:33
Du ved, at du er akvarist når..

..el-selskabet sender dig rødvin med takkekort til jul.
..du låner forlængerledningen fra fjernsynet, fordi du skal starte et nyt akvarium op, og opdager først 1 år efter ,at du ikke kan tænde for Tvet.
..lyset fra dit hus, er det eneste i din kommune, der kan ses fra rummet.
..vandforsyningen ringer jævnligt og beder dig tjekke om du har utætte rør eller pakninger.
..du besøger en mellemstor akvarieshop og opdager, at du har flere akvarier end der er i butikken

Kennet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Knerd (Inaktiv) - 16/09-2008 21:55 16/09-2008 21:55
-Når du vågner med et spjæt midt om natten med en puls på 130 og skynder dig ind til akvariet for liiiige at se om det bare var en ond drøm at pumpen var gået i stå.

-Når du ikke kan køre forbi en akvariebiks du var inde i for under en uge siden, uden at du liiiige skal ind og se om de har fået noget nyt spænnende...

-Når du kender ejerne og de fleste fastansatte i alle akvariebikser i en omkreds af 20 km fra dit hjem.

-Når du har Akvariesiden.dk som startside. ;)

-Når du har en krøllet lap papir i lommen med mindst 20 latinske navne du skal have googlet næste gang du keder dig.

-Når det pisser dig af hvis forhandleren ikke har det latinske navn på en fisk du ikke kender. Hvor svært kan det være!

-Når det irretere dig at idioten der er taget til Amazonen for Discovery, bruger 20 minutter på at snakke om frøer der lever i træerne, lokalbefolkningen og krokodiller i stædet for at koncentrere sig om de fisk han i virkeligheden er taget der ned for at se på!

-Når du syntes det er helt iorden at give 300kr for en malle, men brokker dig over at benzinen er steget med 2kr pr/l.

-Når du klart foretrækker en dokumentar om Malawi søen frem for søndags filmen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger helene (Inaktiv) - 16/09-2008 22:03 16/09-2008 22:03
:D :D
Ja, og jeg har lige opdaget en ting til ...

- når man uden at tænke over det lige tjekker at der ikke er smag af eddike i den lille sprøjte med eddikeål, som skal hældes ned til de små yngler ....
Det er klart, de kan jo ikke tåle eddike ... jeg glemte lige at tænke over om jeg mon kunne tåle eddikeål ... men hva' .. det kan jeg sikkert godt :D .... de smagte sådan set ikke anderledes end de artemia'er jeg også sluger ind imellem ... i den gode sags tjeneste :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger louise2990 (Inaktiv) - 16/09-2008 22:28 16/09-2008 22:28
#16 heh . Jeg var en den samme bonnie igår, idag og skal igen imorgen :D det føles lidt pinligt huuh

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Knerd (Inaktiv) - 16/09-2008 22:46 16/09-2008 22:46
#18 Jeg er i styr på dyr mindst en gang om ugen :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Panda+ (Slettet) - 16/09-2008 23:48 16/09-2008 23:48
Jamen Helene dog

Hvad har du givet dine nagyi til morgenmad. Der er jo helt klart familieforøgelse i luften (øøh... vandet).

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Luna (Inaktiv) - 17/09-2008 06:28 17/09-2008 06:28
Når ens "fiskepusher" står med et fedt grin, når man kommer og siger at ens gamle mor lige havde været der og spørge efter mig. *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Dan (Inaktiv) - 17/09-2008 07:38 17/09-2008 07:38
Indlægget er rettet 17/09-2008 08:04 17/09-2008 08:04 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hyggeligt at høre om jeres flotte lakridsgurami'er, forretningsbesøg und so weider! ;) Ved man, at man er akvarist, når man brokker sig over, at andre brugere kidnapper en tråd, som handler om hvornår man ved, at man er akvarist? :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Steffen kbh (Inaktiv) - 17/09-2008 09:16 17/09-2008 09:16
Du ved, at du er akvarist når......
-du flytter topmadrassen fra vandsengen ind på stuegulvet. Vandsengen bliver nemlig brugt som opvækstbalje.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger brib - 17/09-2008 10:52 17/09-2008 10:52
Ja , hvornår er man egentlig akvarist. ?

Mit bud er : Hvis det første du møder når du besøger en akvarist ven : Så står der 50 spande vand til lagring til næste dags vandskift .

Istedet for en duft af AJAX dufter hele hytten af frisk skovbund

Dit hygrometer står på 100 % -

Din indendørs temperatur ligger på præcis 25 C

Du har flere pakker frostfoder end flæskestege i fryseren.

Din elmåler pisker så hurtigt rundt , at hvis du satte en propel på den , ville den virke som ventilator .

Du har de flotteste tomater og agurker - da du vander med brugt akvarievand .

Du ringer til Tjernobyl værket og beder den starte Reaktor 3 op igen , når du om efteråret tilslutter varmelegemerne .

Det meste af Danmarks elforsyning går i sort hvis du glemmer ovenstående .

Osv osv . :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Ch87 (Inaktiv) - 17/09-2008 13:45 17/09-2008 13:45
Du ved, at du er akvarist:

Når du har planer om at tage 4 halv liters flasker fyldt med strandsand/grus hjem fra Alanya tyrkiet.

Tror det kommer til at pynte i min kommende balje. :P

Skål i grus:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Dan (Inaktiv) - 17/09-2008 17:08 17/09-2008 17:08
Når du har installeret solvarmepaneler for at holde temperaturen i akvarierummet, men fortæller naboen at panelerne er opsat til glæde for de humane beboere:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Matros (Inaktiv) - 17/09-2008 17:25 17/09-2008 17:25
Du ved du er akvaist:

Når dine spil på PC'en alle har noget med fisk at gøre, og din screensaver er enten et 3D-akvarium, eller en billedserie med din, efter eget udsagn, pragteksemplarer af fisk, eller akvarier.

Når kommunen tilbuder dig en vandafledningsafgift svarende til en middelstor industri i din kommune.

Når du kategorisk nægter at drikke vand, da det jo er til dine elskede fisk.

Når der på din hovedør er et skilt der siger: Pas på.. Levende fisk! Med et billede af en piratfisk. ( I stil med de skilte med div. hunderacer.)

Når hoveparten af dit månedtlige madbudget, er til diverse former for fiskefoder, og dit medicinskab indeholder flere medikamenter til fiskene, end til husets menneskelige beboere.

Når du kan flere navne på diverse planter til akvariet, end den man kan finde i diverse danske haver.

Når dine børn får fiskenavne. (Har arbejdet sammen med en der hed Betta... Ved så ikke lige om hendes forældre havde akvarie, men set i ulidelighedens klare vandspejl. Fik i den? :P Så får man da de tanker.)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Dennis S M (Inaktiv) - 17/09-2008 17:29 17/09-2008 17:29
Matros skrev :
Du ved du er akvaist:

Når dine spil på PC'en alle har noget med fisk at gøre, og din screensaver er enten et 3D-akvarium, eller en billedserie med din, efter eget udsagn, pragteksemplarer af fisk, eller akvarier.

Kan du anbefale nogen spil?
:P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Matros (Inaktiv) - 17/09-2008 17:34 17/09-2008 17:34
Feeding Frenzy.. Har, tro det eller lad være, prøvet spillet.. Det kan man godt få mange timer til at gå med. Jeg hentede det fra: Eksternt link www.gamehouse.com i sin tid. Men spiller det ikke mere. Det er meget sjovere at se på fiskene der svømmer rund i min lille pyt, end at skulle sørge for foder til en tosset tegnet fisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger Silke (Inaktiv) - 25/02-2009 09:14 25/02-2009 09:14
Du ved du er godt på vej til at blive akvarist :

Når kæresten kommer fuld hjem fra en bytur kl. 4 om natten og du stadig sidder foran computeren for at kigge på fisk *doh*

Annoncører
Annoncører