Agressiv Guarmi

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1177

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger E.Hjelmeborn (Inaktiv) - 29/09-2008 19:06 29/09-2008 19:06
Som overskriften antyder, så har jeg en ret agressiv perleguarmi, der jagter en midre guarmi (En lille turkis art, som jeg ikke kan huske navnet på?)... Nogen der har et råd til at afhjælpe dette problem?

Det er et 250L akv, med 20-30 rød neon, 25+ guppy og tre ancistrs.. Og det berygtede par perleguarmi, og det andet ukendte par..

Og som suplerende spørgsmål; kan jeg have et par sommerfugle cichlider deri også?

På forhånd mange tak E. Hjelmeborn

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger joselimaianus (Inaktiv) - 29/09-2008 19:21 29/09-2008 19:21
Hej
Guramier er meget territoriebestemte. Perleguramier er en stor fisk, som sagtens kan have 250 liter for sig selv, så det er nok derfor de andre bliver jagtet med. Det er mit bud. Jeg ville skille mig af med de fisk der bliver jagtet rundt af perleguramier, forudsat at det er hele tiden og akvariet er meget uroligt, for det er ikke særligt sundt for fiskene og synd. :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger E.Hjelmeborn (Inaktiv) - 29/09-2008 19:39 29/09-2008 19:39
Hmm, Det er nu ikke hele tiden, men den har vist været ret hård ved den lille, så den har fået et lille bitte sår? Men den gør ikke rigtig alle de andre noget?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger E.Hjelmeborn (Inaktiv) - 30/09-2008 15:09 30/09-2008 15:09
Det var ikke mange der havde et bud på det?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger zlatko (Inaktiv) - 30/09-2008 15:26 30/09-2008 15:26
Jeg har også en som er ligesom du beskriver, nu svømmer den sku selv i et 25L akvarie for sige selv, en karantæne er vigtig af og til..

Men jah, der er ikke meget at stille op med sådan en fisk, inten kan du kigge på det eller lade være.
Men som skrevet er de meget terriotoriebestemte, og vil have at de styrrer det hele. Men det ligger skam i guramiernes natur at de puffer og jagter hinanden af og til, så længe at det ikke er nonstop er det vel okay, og at den anden som bliver jagtet har lidt tid for sig selv og kan få pusten igen.
Spiser den anden normalt, hænger den for meget i et hjørne eller i overfladen..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger helene (Inaktiv) - 30/09-2008 15:29 30/09-2008 15:29
nej, men det er ganske rigtigt som joselimaianus skriver, guramier er ofte territoriale, og det er naturligt nok at en større han jager en mindre. Dog er perleguramier de mest fredelige, så normalt ville du sagtens kunne have et par i 250 liter uden de store problemer. Du kan evt. afhjælpe det med at plante akvariet rigtig meget til, så de jagede fisk har mulighed for at gemme sig rigtig godt, eller også som nævnt skifte ud.
Ang sammensætningen, så synes jeg måske egentlig at du skulle netop skifte guramierne ud, og evt. erstatte dem med et sommerfuglecichlide par, de passer meget bedre ind i sammensætningen iøvrigt. Guppyer og neonfisk er små urolige fisk, og guramier er store rolige fisk, som ikke ynder for meget uro.

Annoncører
Annoncører