Betaling med Visa Elektron

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 2372

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Casper (Inaktiv) - 10/10-2008 19:39 10/10-2008 19:39
Nu har jeg lige købt en tetratec EX 1200 idag, men jeg først det 4 sted jeg kiggede kunne jeg betale med visa elektron ? det synes jeg er lidt træls, mine forældre gider ikke bruge deres dankort så jeg afhængelig af man kan bruge visa elektron. Det henvænner sig nok mest til forhandlere, og yngere akvarister som mig selv. Hvad er grunden til i undlader kreditkort betaling med Visa Elektron ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger nordbakken (Inaktiv) - 10/10-2008 19:44 10/10-2008 19:44
ikke fordi jeg skal gøre mig klog på det område, men jeg vil gætte på, at det er fordi det nok koster dem en bunke penge, at blive tilmeldt :-(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Casper (Inaktiv) - 10/10-2008 19:51 10/10-2008 19:51
Årh okay. for det ret så træls og skal købe et sted, frem for et man hellere vil handle med.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger Unimati (Inaktiv) - 10/10-2008 19:55 10/10-2008 19:55
For at kunne modtage kreditkort, Visa Elektron osv. skal man have en special aftale med PBS. Den koster en god slant penge, og derudover mener jeg, at gebyret for at bruge visse kreditkort og Visa Elektron er 5,75% af købssummen. Jeg undersøgte det tidligere i år, og mener, at PBS skulle have omkring 5000 kr i oprettelsesgebyr.... eller noget i den dur. Rigtig mange penge. De har dog kørt et tilbud for nogle måneder siden, hvor det var billigere at få oprettet. Der slog jeg til, men har glemt at tilføje logoer på min hjememside..... måske andre forhandlere også har glemt at få diverse logoer sat på deres webshops, men stadigvæk undestøtter brugen af diverse kort? *rødmer* :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Fam.Krebs (Inaktiv) - 10/10-2008 20:18 10/10-2008 20:18
Jeg ved ikke hvordan det er online shops, men f.eks for at tage VIsa Elektron samt Mastercard Direct i min taxi, kræver det at min terminal er online ..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Casper (Inaktiv) - 10/10-2008 20:41 10/10-2008 20:41
Unimati sidst jeg prøvede at købe noget på din side, ville den ikke godtage mit kort, så er det noget der sket fornylig ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Casper (Inaktiv) - 10/10-2008 20:43 10/10-2008 20:43
Og de 5,75% skal man efterhånden betale alle vejne alligevel, skulle os det sted jeg købte pumpen. Dog er der lyse tider i møde den 4 feb. med et Dankort ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 10/10-2008 22:41 10/10-2008 22:41
Jeg har udelukkende Dankort og bankoverførsel som mulighed på min web-shop.
Jeg betalte for 8 år siden PBS 1000,- kr i oprettelse og et årsgebyr på 1000,- kr. Dertil kommer %'er af salget. Ved Dankortbetaling modtager jeg beløbet dagen efter jeg sender en pakke.
Skulle jeg have VISA kort med i aftalen ville prisen blive det dobbelte. VISA kræver en højere % af salget, og så holder de beløbet tilbage i (tror det er) 3 uger, før jeg får betalingen.
Jeg kunne godt tage andre kort ind, men det ville betyde højere salgspriser, da jeg selvfølgelig skal have dækket det rentetab der er for en 3 ugers periode, og det højere gebyr.
Der er kommet en del nye kort de seneste år, men jeg er tilfreds med forretningens nuværende kundemængde, og føler derfor ikke jeg har nogen grund til, at forsøge mig med flere kort. Der kommer nye kunder til hver uge, hvilket jeg også har plads til, fordi jeg er ved at nedlægge fiskesalget.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 10/10-2008 23:44 10/10-2008 23:44
Jeg har tit samme problem,og ender gerne med at sku lave bankoverførsel.Og det vil jeg ikke hvis jeg ka undgå det,fordi jeg som forbruger er meget dårligt stillet,hvis varen mod forventning ikke dukker op eller lign.jeg har nemlig mastercard direct(fungerer som et elektron-kan ikke overtrækkes),og dem er der heller ikke mange der tager.Det er dog blevet bedre,men der er stadig mange der kun tager alm.kreditkort(de mest brugte)og/eller kontooverførsel.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Udvikler Sponsor Kviller - 11/10-2008 01:48 11/10-2008 01:48
Ja, det er lidt et problem, jeg benytter også mest mit mastercard, men det bliver tit afvist af forhandlerne. (Ikke kun akvarie forhandlere, men mange steder på nettet) Man kan ikke engang betale sin telefon regning hos TDC med et mastercard. Det undrede mig lidt. Jeg kan dog godt forstå at mindre virksomheder ikke vil betale de gebyre som de kræver for det. Jeg har dog set nogen steder lægger de 5% på priserne hvis man vælger at betale med mastercard, det var jo en mulighed for nogen webshops måske?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger jery (Inaktiv) - 11/10-2008 01:53 11/10-2008 01:53
#8: fra sidste år engang blev Visa/Dankort og Dankort slået sammen i aftalen med PBS. Vi lavede en web-betaling i katteklubben og tog den billigste løsning, så der kan ikke bruges andre kort.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger lgb (Inaktiv) - 11/10-2008 08:38 11/10-2008 08:38
#1 så få en netbank, så kan du overføre alle de penge ud vil uden det koster dig :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger gibson (Inaktiv) - 11/10-2008 09:20 11/10-2008 09:20
Her er et eksempel på hvad det koster en shop at tage imod betalingskort:

Eksternt link http://quickpay.dk/dk/quickpay/priser.html

I PRO løsningen er der Visa Electron.

Koster 300,- pr. måned for gateway'en. (betales kvartalsvis)

Herunder er priserne til PBS:

Eksternt link http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/priser?mid=C...

Pris vedr. MasterCard, Maestro, Visa og Visa Electron:

Årsabonnement
1.000 kroner.

Betalinger med udenlandsk udstedte kort
Maks. 3,75 % af kortomsætningen, min. 1,95 kr. pr. transaktion

Betalinger med dansk udstedte kort
1,25 % af kortomsætningen, min. 0,70 kr. pr. transaktion

---------------------------------------------------------------------

Jeg havde engang en webshop hvor jeg solgte software. Når kunden skulle vælge betalingsløsning så stod der hvad prisen var med Dankort og med VISA osv. Det understøtter alle shopløsninger idag tror jeg. Så en butik kan bare altid sige det koster 3,75% for VISA og Mastercard etc.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Superbruger Unimati (Inaktiv) - 11/10-2008 09:38 11/10-2008 09:38
#6 Det er 3-4 måneder siden, jeg fik det.

#13 My bad..... det er 5,75%, hvis man bruger udenlandske kort i butikken, og 3,75%, hvis man bruger det via webshoppen. Danske kort er som gibson skriver 1,25%.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 11/10-2008 09:45 11/10-2008 09:45
Indlægget er rettet 11/10-2008 09:48 11/10-2008 09:48 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

gibson skrev :
Så en butik kan bare altid sige det koster 3,75% for VISA og Mastercard etc.
Er det ikke stadig sådan, at man hos VISA kan vælge en af to løsninger. Betale en høj % til VISA og modtage betalingen fra kunden hurtigt (i løbet af et par uger), eller betale en lavere %, og så modtage betalingen efter en længere periode.
De rentedage skal forretningen jo også have dækket ind.

Med den hårde konkurrence der er på internettet, er jeg ikke parat til at lade mine priser stige med hverken 5 eller 10% for at kunder kan få mulighed for, at betale med et andet kort end det mest udbredte.
Jeg er ikke interesseret i at pålægge ordren et gebyr for diverse kort. Jeg havde i et års tid en ekstra porto på lysstofrør, fordi de som regel bliver emballeret i store plastikrør. Den ekstra porto var der kunder der brokkede sig over. Derfor lod jeg bare prisen på rør stige generelt, og fjernede ekstraportoen på lysstofrør. Jeg prøver at få en forretning til at køre uden brok, og jeg føler det er lykkedes. Kan jeg have forretningen kørende uden brok over diverse gebyrer, så spilder jeg ikke tiden med at svare på mails. Jeg har valgt den helt enkle løsning, og den er jeg meget glad for. At nogle kunder vælger nogle betalingskort, som ikke er så udbredte i forretningerne er vel ikke forretningernes problem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger gibson (Inaktiv) - 11/10-2008 10:01 11/10-2008 10:01
Indlægget er rettet 11/10-2008 10:02 11/10-2008 10:02 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Man kan jo bare bonge %-satsen svarende til at få pengene med det samme i stedet for at vente de der 28 dage mener jeg det er.

Men det er i princippet slet ikke her visa-electron problemet er! Butikker har jo også kredit osv.

Problemet med visa-electron, som er MEGET udbredt i dag er, at det udstedes til unge over 15 år. Hvis du handler med en person under 18 år kan handlen annulleres, og du skal selv bære et evt. tab. En handel på internettet svarer til en indgåelse af en aftale. Personer under 18 år er umyndige, og kan derfor ikke indgå en aftale. Aftalen er derfor ugyldig. Man er selvfølgelig vant til at skulle tilbyde 14 dages returret til kunder der køber over nettet pga. reglerne om fjernsalg, men vedr. dem under 18 år står man endnu dårligere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 11/10-2008 11:27 11/10-2008 11:27
#16 Nu er jeg måske ikke den typiske butik. Jeg har betalingsbetingelser på omkring 30 dage hos et par af mine leverandører, men langt størstedelen af det jeg køber, bliver købt i udlandet, med forudbetaling, og det er en betalingsform, jeg er begyndt at holde af.
Den med de 18 år har jeg aldrig haft problemer med, og jeg tror da, at jeg har flere kunder under 18, men det er vel fornuftige personer. Der har været nogle ganske få kunder (sikkert over 18), som har lavet fis på min web-shop, og de er blevet udelukket. Det er blandt andet derfor jeg ikke sender på efterkrav mere. Der var nogle der syntes det var sjov, at bestille pakker, og så aldrig afhente dem på posthuset. Det kostede bare mig porto og spildtid. Jeg har også haft firmaer, som fik på kredit, men de var nogle gange flere måneder om at betale. Og da de ofte har et Dankort til formålet, så er jeg gået væk fra at give dem kredit. Det er også sjov med kommunerne der kræver elektronisk faktura. Der har jeg også sagt nej, og så betaler de bare med deres dankort.
Jeg havde en hulens bøvl med nordmænd, som ville undgå den norske moms, der pålægges ved indførsel til norge. Jeg fik pakker retur, som de ikke ville modtage. Og så ville de have mig til at noterer overfor toldvæsenet, at det var en gave. Det bøvl slipper jeg for ved ikke at have internationale kort som VISA o.l.
Nå, det var måske en helt anden snak. Men bundlinien er, at jeg er glad og tilfreds med min Dankort ordning, og har pt. ingen planer om at udvide den til at indeholde andre kort.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger brib - 11/10-2008 12:46 11/10-2008 12:46
Visa elektron kan ikke overtrækkes ( det kan visa og dankort ) Så jeg kan slet ikke fatte sammenhængen .

Hvis visa-electron siger der er 0 kr på kontoen - kan købet ikke gennemføres .

Jeg har visa - dankort og fruen elektron . Så det er lidt bøvlet når man skal betale .

Man kan altid fortryde et et køb uanset om det er visa-dankort - visa elektron .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Casper (Inaktiv) - 11/10-2008 15:45 11/10-2008 15:45
Det med overføring af penge gider jeg bare ikke, så skal jeg i banken og det koster 15kr. Har ingen netbank og skal heller ikke have det. Argo må jeg købe vare, de steder der tager Visa Elektron. De steder jeg vil handle gør ikke, så de må undvære mig som kunde til jeg får dankort. Kan med forhandlerens synspunkt godt se de ikke gider give en masse penge til det, det synes jeg er forståeligt nok. Omsætningen skal jo os stige en del.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 11/10-2008 18:51 11/10-2008 18:51
#12 ja man kan sagtens gennemføre en betaling med netbank..problemet ved at lave en bankoverførsel generelt,er at du som forbruger ikke har nogen rettigheder.Du har ingen mulighed for at få dine penge retur,hvis varen fx.ikke dukker op,når du lave en overførsel,det kan du kun,hvis der er benyttet betalingskort.Derfor vil jeg helst ikke benytte overførsel,medmindre jeg kender pågældende butik/ejer eller lign.ordenligt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Soulen (Inaktiv) - 12/10-2008 10:40 12/10-2008 10:40
Akvarie West
det med at de tilbageholder beløbet 3 uger før du får det kan jeg ikke forstå. for så kan butikken jo rent fysisk jo heller ikke sende dagen efter. eller får de en kvitiring på at beløbet er modtaget så eller hvordan og hvor ledes

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 12/10-2008 11:36 12/10-2008 11:36
Loven om internethandel siger at internetforretninger ikke må klikke på knappen "hæv beløb" før pakken er sendt. Hvor lang tid der går fra internetforretningen klikker "hæv beløb" til butikken modtager beløbet, er et spørgsmål om indløsningsaftalen mellem PBS og forretningen, og den tid er variabel afhængig af hvilket kort der betales med.

Den eneste der ikke støttes ved lov i forbindelse med internethandel, er selve internetforretningen. Kunder er generelt bedre stillet ved at handle over nettet, end ved at gå til disken i en butik, for at købe samme varer. Internetforretningerne blev "sorte per" i den skræmmekampange, der ledte til lovgivning omkring kundere rettigheder ved handel på nettet.

Annoncører
Annoncører