Ot-forummet - debat

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 1936

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 23/10-2008 22:29 23/10-2008 22:29
Hej Alle

Hvad syns du som bruger - at OT-forummet skal bruges til?
.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Hugo - 23/10-2008 22:41 23/10-2008 22:41
Fis og ballade, som ikke høre hjemme i akvarietrådene :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Villads (Inaktiv) - 23/10-2008 22:48 23/10-2008 22:48
Indlægget er rettet 24/10-2008 00:11 24/10-2008 00:11 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeps - alt muligt sjovt og trist,skørt og skægt,klogt og alvorligt,åndeligt og materielt.
Nyheder og gamle travere,fremvisning af hunde,katte,fugle,heste og krokodiller.Få nævnt mange glemt.
Tælletråde og grammatiktråde,sure opstød og vild jubel.

Måske dog ikke tråde om telefonnumre fra dba - det er da for plat.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger kredez (Inaktiv) - 23/10-2008 23:07 23/10-2008 23:07
ALT !

Morten.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 24/10-2008 00:10 24/10-2008 00:10
Jeg stemmer for som de andre.

Men tydeligvis bliver mange folk stødt - påvirket overfor nogle emner som de bare kan vælge at gå uden om.

Dog syntes jeg også at admine skal skære ned der hvor der er behov for det, :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Paaw (Inaktiv) - 24/10-2008 00:17 24/10-2008 00:17
#3 Enig

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
BIG FISH (Slettet) - 24/10-2008 07:44 24/10-2008 07:44
Selvfølgelig til alt andet end akvarie :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Fam.Krebs (Inaktiv) - 24/10-2008 08:25 24/10-2008 08:25
alt alt alt ..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Pennut (Inaktiv) - 24/10-2008 09:48 24/10-2008 09:48
Lad da OT være til fri afbenyttelse foa alt ikke fisk relateret og Admins blander sig helt uden om, medmindre der sker noget der strider imod AS regler og person angreb.

Så er det op til den enkelte bruger at læse eller ikke læs OT.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Peter B (Inaktiv) - 24/10-2008 10:33 24/10-2008 10:33
Indlægget er rettet 24/10-2008 10:34 24/10-2008 10:34 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Der er så dem der mener at der slet ikke burde være et OT på disse sider , bla. pga. det der nævnes i #5, også det med at admin. skal gribe ind når det bliver for meget, jeg tror de har andet at bruge deres tid til..
Der kan godt komme noget skidt ud af OT om politik, religion og andre "varme" emner, som der er masser af andre forums til.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 24/10-2008 10:38 24/10-2008 10:38
#10: det er jo netop det - når man går OT kommer man altid på en eller anden måde til at "træde" nogens meninger over tæerne - så enten HELT frit eller ikke-tilstede efter min mening :D
.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Villads (Inaktiv) - 24/10-2008 11:09 24/10-2008 11:09
Jeg synes vi skal leve med det som det er.
Der vil altid være problemer.
Verden er et problemfyldt sted at være i,og vi må løse problemerne efterhånden som de kommer.

Vil man være fri for problemer i OT er det nemt.
Bliv væk.
Somme tider har jeg ønsket at man kunne det med resten af verden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Villads (Inaktiv) - 24/10-2008 11:18 24/10-2008 11:18
Vi kan også vælge at sige,dette problem kan vi løse ved at skære det væk!
Så er der et problem mindre i verden --- men så er der også en frihed mindre og en fornøjelse mindre.

Forleden lavede Kviller en tråd om hvor fantastisk det er at vi overlevede barndommen.
Den var meget morsom og gav mig stor glæde og nogle gode grin og vakte nogle fede minder.

Den frihed har vi.

Jeg bruger meget tid i dette forum og har fået gode venner.Dem kan jeg lave spas med i OT.Det kan jeg godt li'.
Til gengæld deltager jeg kun sjældent i brokketråde. Den frihed har jeg.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Brian C (Inaktiv) - 24/10-2008 11:34 24/10-2008 11:34
jeg vil sige til næste alt, dog bør man undgå varme emner, man erfaringsmæssig ved vil give problemer, så som politik, åndelige diskussioner, groft stødende stødende emner, der skal være plads til alle lige fra lille Ole på til gamle fru larsen, også i OT, evt kunne man så lave en særlig OT til de folk der har et akut behov for den slags udgydelser, med muligheden for at fravælge det det, på forsiden

men til en start kunne de personer der har behovet, jo starte med at skrive i overskriften at emnet kan være stødende på nogen
i stedet for overskrifter som "ha ha, se den her den er sq morsom" (bare et eks.) jeg selv synes da om et godt grin, men der da emner jeg helt klart godt kunne være foruden. ved en angivelse af om det kan være stødende, så er jeg da i det mindste forberedt på at det kan dreje sig om P** & P***** eller det der er værre

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger KimJ - 24/10-2008 11:43 24/10-2008 11:43
Hvis man undlader at have OT debatterne med på forsiden, vil man i vid udstrækning få løst de fleste problemer med dem. De ville ikke falde uinteresserede i øjnene, men de som finder dem interessante, kan med et par klik finde dem på linje med alle andre debatter, som er mere end et par dage gamle. Man ville oven i købet få frigjort noget plads på forsiden, til noget der faktisk handler om det vi primært kommer her for B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 24/10-2008 11:46 24/10-2008 11:46
Villads: hva mener du så om at nogen MEGET få bliver stødt på deres holdninger og via brok kan få låst tråde?

Derfor mener jeg at OT er enten eller - for man kan ikke tillade sig at ændre reglerne hele tiden - alt efter hvem der nu er brugere herinde og hvem som brokker højest.
.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 24/10-2008 11:46 24/10-2008 11:46
Indlægget er rettet 24/10-2008 11:52 24/10-2008 11:52 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

"Alt" er måske lidt voldsomt. Hvis der kommer for meget pladder i form af politik, sex og religion og f.eks. i form af personer der gerne vil pådutte andre deres egne holdninger, så mister jeg da interessen for siden. Det er vel ikke i et forum som dette, at der skal diskuteres fri abort, åndemaneri eller eksistensen af UFO'er. En hyggelig side med fisk og så lidt tråde som den med oplevelser i barndomme eller nogle om tråde om musiksmag eller lign. At der engang imellem er en total nonsens humor-tråd er også fint efter min målestok. Men hvis Mormoner, Scientologi og Jehovas Vidner begynder at bruge siden til at prædike for andre, så er Akvariefisk.dk væk fra mine foretrukne inden de kan nå at sige amen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 24/10-2008 11:50 24/10-2008 11:50
KimJ: En god løsning du skriver der - så bliver man ikke unødvendigt gjort nysgerrig :D
.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger jery (Inaktiv) - 24/10-2008 11:52 24/10-2008 11:52
Tonny & Villads: det kan vist ikke udtrykkes meget bedre.

#16: hvis der begynder at gå brok i en tråd - det være sig on- eller off topic, så starter det jo altid med ét indlæg. Dette bliver der så svaret på, og så eskalerer det lige pludseligt. Før det kommer så langt, træder en af de "emsige admins" ind fra højre og låser. Så'n er det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 24/10-2008 11:53 24/10-2008 11:53
Tonny: en ting er at prædike - en anden er at fortælle om sine andre hobbies - som nogen få ikke bifalder . men som MANGE syns er spændende.

Det er mange måder at skrive på - og det er ikke emnet der er vigtigt - men måden man skriver på

er du enig i det?

.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 24/10-2008 11:53 24/10-2008 11:53
Jeg er enig i #3 og #13..det skal kunne bruges til ting,der ikke hører hjemme andre steder på siden. Jeg synz man får et helt andet slags forhold til personer gennem OT end i trådene,måske fordi vi i OT kommer "tættere" på hinanden på en anden måde.Vi kan jo netop diskutere løst og fast,fremvise ting og sager osv.Og på den måde lære hinanden at kende.I trådene handler det kun og én ting i bund og grund:nemlig at vores fisk har det godt.
Lad OT blive,gerne på forsiden..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 24/10-2008 11:54 24/10-2008 11:54
Jery: JA - netop at der bliver svaret på "angreb" gør at det eskalerer - ignorerer man personen der laver første indlæg - kan det slettes af ADMIN uden at ødelægge resten af tråden.
.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger jery (Inaktiv) - 24/10-2008 11:56 24/10-2008 11:56
#22: fuldkommen korrekt, og det er da ikke så sjældent, at jeg sletter et "spøjst" indlæg i en tråd.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 24/10-2008 11:59 24/10-2008 11:59
Så det er måske lærdommen for alle - LAD VÆRE AT SVARE PÅ ANGREB - så kan vi boltre os i OT som vi lyster ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Villads (Inaktiv) - 24/10-2008 12:01 24/10-2008 12:01
#16 Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal mene Finn.
Jeg deltager jo netop ikke særlig meget i alt det negative fordi det ikke er særlig interessant eller opbyggeligt.
Jeg må indrømme at jeg læser en del af disse tråde og undrer mig over al den energi det bliver lagt i dem.
Det gør mig nu ikke så meget at nogle vil slås lidt.Det må de selv om og det ødelægger ikke min dag eller min glæde ved forum.

De emner som West nævner er vi da heldigvis stort set fri for. Er vi ikke?

At fjerne OT fra forsiden er noget pjat.Så er det bedre at følsomme sjæle holder sig væk. Det må man gerne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 24/10-2008 12:06 24/10-2008 12:06
#20 Jeg er 100% enig i at de to tråde forleden blev låst, for det er vel det denne tråd handler om. Og ja, det er selvfølgelig et spørgsmål om hvordan der skrives om emnet. Der er bare emner som tro og politik, der med 99,9% sikkerhed vil køre af sporet, enten ved hjælp af folk der gør nar, eller ved en der føler sig frelst, og syntes det er synd at andre ikke har set lyset.
Sidens admins sidder med knappen, til at stoppe tråde, og nogle gange bliver trådene taget i opløbet, nogle gange lige på prikken, og andre gange (nu mere sjældent) lidt forsent. I de tilfælde hvor de tages i opløbet, er der selvfølgelig nogle der ikke kan se hvorfor de er stoppet, men jeg vil sige, at jeg ofte kan se ud fra de første 2-3 indlæg i en tråd, om det er en tråd der er i fare for at blive låst. Og hvis jeg kan se det, kan en admin sikkert også.
Jeg trækker mig ud af denne tråd. Jeg har givet min holdning til kende i #17, og har ingen ønske om at diskutere hvorfor jeg har den holdning.

Husk ikke at skriv noget du som forældre til et 10 års barn, ikke vil have at din egen søn eller datter skal se på nettet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 24/10-2008 12:11 24/10-2008 12:11
Villads: og når de følsomme så brokker over tråde så de låses - hvordan vil du løse det?

Tonny: det her handler ikke om de to tråde - jeg er langt videre end dem ;) - men det handler om at låse tråde pga. FÅ der ikke kan lide emnerne.

Og kære tonny - mine børn kender mine holdninger til alt i mit liv - så der behøver jeg ikke tage hensyn :D
.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Pennut (Inaktiv) - 24/10-2008 12:17 24/10-2008 12:17
I Danmark har vi ytringsfrihed. Derfor må folk jo tror og mene det de har lyst til, dog inden for lovens rammer :D

Vi er så heldig at bo i et land, hvor vi ikke bliver skudt for at have en anden holdning/mening til/om tingene end regeringen.

Vi mennesker bør lære, at acceptere, at vi ikke alle tænker ens og mener det samme (heldigvis), uden at vi straks fare i flint. Men det er svært engang imellem. Også her på siden, hvor der ind imellem er nogen der trænger til et los bagi. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Luna (Inaktiv) - 24/10-2008 12:18 24/10-2008 12:18
Hvis vi alle var bare lidt mere åbne og respekterede andre, kunne man jo snakke om alt herinde... Undtagen sex synes jeg, da der er børn herinde og SÅ mange andre steder, man kan søge netop dét emne.
Problemet synes jeg er, at folk vist ikke kan finde ud af, at være enige om at være uenige og alle ikke har samme meninger.
Selv har jeg ikke de store problemer. Skøjter bare hen over de tråde, der ikke har min interesse eller er så langt fra mig, at jeg ikke gider deltage. Hvis jeg uforvarende kommer ind i sådan en tråd, klikker jeg mig bare ud af den igen.... Værre er det vel ikke?

Hvorfor skulle OT stoppes (tænker ikke på en speciel tråd men generelt) fordi "nogen" er blevet stødt over noget, de med et enkelt lille klik kunne gå væk fra? Noget som andre måske fandt interessant og spændende?.... Er der virkelig nogen der føler, de kan/skal bestemme hvad andre skal tale om? Syntes de virkelig, de har SÅ meget at skulle have sagt? JEG har ihvertfald ikke. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 24/10-2008 12:19 24/10-2008 12:19
På private internet-sider er der ikke ytrings-frihed - det er ejeren suverænt som bestemmer hvordan reglerne for et forum skal være - så kan brugerne så vælge om de vil leve med det eller ej ;)

Så det handler bestemt ikke om ytringsfrihed - men om hvordan man bedst tilpasser sig til de regler der nu engang er :)
.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 24/10-2008 12:22 24/10-2008 12:22
Luna: Jeg er såååååååååå enig med dig ;) - men sådan er vores virkelighed ikke :D
.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Villads (Inaktiv) - 24/10-2008 12:24 24/10-2008 12:24
Indlægget er rettet 24/10-2008 12:24 24/10-2008 12:24 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

# 27 Det er vel det jeg ikke vil løse fordi jeg stort set er ligeglad.
Jeg har en gang oplevet at en tråd jeg deltog i blev låst i en situation hvor det kom fuldstændigt bag på mig,da jeg slet ikke kunne se noget problem som vi deltagere ikke selv kunne løse.Det var ikke en OT.
En af deltagerne blev vred og lavede en tråd om det,hvor jeg også deltog og gjorde rede for hvorfor jeg mente at admin havde været alt for hurtigt ude.
Det ødelagde ikke min dag eller min glæde ved forum.Det var bare lige et lille bump på vejen.Ikke noget at hænge sig i.

Det er jo trods alt vores hobby forum skal handle om og ikke de store vigtige spørgsmål som livet er fyldt med.

Når det gælder vores kære hobby går jeg gerne ind i skarpe diskussioner med fynd og klem,hvis jeg tror det kan gavne noget,og jeg tror ikke jeg endnu har oplevet at disse tråde er blevet låst. Kun den ene svipser der.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Luna (Inaktiv) - 24/10-2008 12:24 24/10-2008 12:24
Indlægget er rettet 24/10-2008 12:25 24/10-2008 12:25 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#31 Hvis nogen bliver VED med at gå ind i en tråd, bare for forargelsens skyld. Hvem er det så der søger problemerne??
Man kan se det fra flere sider.

Jeg har ihvertfald andet, jeg kan foretage mig. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 24/10-2008 12:46 24/10-2008 12:46
#32 Villads,du har altså bare en fed indstilling til det hele.Du virker så positiv,og så afslappet,det er bare så flot.Gid jeg ku være sådan til hverdag(ikke noget med tråden at gøre sorry)

Jeg er enig i,at politik,sex,religion og i den dur ikke høre til herinde,det er der heldigvis andre sider til.Og igen som det blir nævnt andre steder,så er der børn til stede herinde.Jeg har selv en søn,som har fundet glæderne ved internettet,og ønsker da han ka komme herinde,uden at skulle se på p** og p*****,han er trods alt kun 8..
Men de tråde synz jeg også vi har været forskånet for,dejligt.
At der engang imellem dukker et kontroversielt(staves?) emne op,er da helt okay med mig,netop fordi vi får at se hvad vi hver især er lavet af..
Jeg elsker OT,det gir et lille afbræk fra fisk,maller,planter osv.Og jeg er så heldig,at er der en overskrift der ikke interesserer mig,jamen så undlader jeg at klikke mig ind i emnet.Længere er den ikke.
Det er som ikke noget der ødelægger min glæde ved at være her,
Jeg er lidt uforstående overfor at OT skule flyttes fra forsiden..det svarer lidt til at alle de emner i forum,der ikke interesserer mig,skulle fjernes fra forsiden?
Jeg stemmer for at den blir hvor den er. Men kunne da godt bruge et fast regelsæt for hvad man må og ikke må(det står helt sikkert et sted herinde.)Og så at det blev gjort meget synligt,for fx.nye brugere.Det med at studere bunden af siden og læse alt det med småt,er der mange der hopper let og elefant hen over,jeg er selv en af dem til tider.Netop fordi det ikke er synligt nok for mig.Man kunne fx.lave et regelsæt til OT med at man fx.ikke må diskutere religion,politik,indsætte tråde/fotos osv.med stødende indhold.Men igen.Stødende indhold kan defineres af hver enkelt bruger.Hvad der er stødende for mig,er måske ikke stødende for andre.Og det er igen dér hvor vores forskelle kommer til udtryk. Det ville jo kunne ellimineres ved at lave et tydeligt(og findbart)regelsæt for,hvad der må diskuteres hvor.Eller er det helt hen i vejret?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Ullits (Inaktiv) - 24/10-2008 12:50 24/10-2008 12:50
man kunne jo i regelsættet beskrive at... politik, sex, racisme, sektisme(eller hvad det hedder), religion og evt. flere emner af den karakter... blev beskrevet som værende uønsket i dette forum.....

men det gør det så også sværere at administrere, for hvor sættes grænsen....
er en politiker vits uønsket en racistisk vits...?
hvad med Århus historier eller deres pendant...
hvilken bilmodel er skod
miljø og co2
tv-serier
narkotika, alkohol, tobak, lakrids
ludomani
er det forresten tilladt at spille her om penge...
overdreven brug af smilies....
og mange andre emner, tjahhh, hvor går grænsen for regler jo flere af dem jo sværere vil det også blive at udtrykke sig uden at overtræde dem på et eller andet tidspunkt..
såvidt jeg ved er der vist rigeligt at se til for siden admins på dette område... både her og i annoncer, som gang efter gang også indholdsmæssigt er/bliver overtrådt, til trods for at reglerne der egentlig er ganske enkle...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Luna (Inaktiv) - 24/10-2008 12:58 24/10-2008 12:58
Indlægget er rettet 24/10-2008 13:11 24/10-2008 13:11 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#35 Ja ullits. Helt enig. Det er dér det bliver svært. Alle har deres forskellige grænser.... Men kan jeg tillade mig at pådutte andre MINE grænser, ved at brokke mig over en tråd, der er i overenstemmelse med sidens regler? Det synes jeg aldrig, kan være min ret.
Vi er heldigvis alle forskellige.... Ellers ville verden se mEGET kedelig ud. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 24/10-2008 13:09 24/10-2008 13:09
#35 det kan der jo så være noget om..sån havde jeg ikke lige tænkt på det *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger jery (Inaktiv) - 24/10-2008 13:10 24/10-2008 13:10
Og så til noget helt andet OT - til alle jer, der kigger med her: firmaets IT-sikkerhedsafdeling har lige oplyst, at Microsoft tidligere i dag har udsendt en ekstraordinær meget kritisk sikkerhedsopdatering til Windowsbaserede PCere og servere, så et-eller-andet stort angreb er under opsejling.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger Ullits (Inaktiv) - 24/10-2008 13:16 24/10-2008 13:16
Kommunikation er en meget vanskelig størrelse, især i det skrevne, som nemt bliver misforstået.... man mangler simpelthen her en måde at kunne vise sine grimasser, fakter og anden form for kropssprog.... smilies kan være en hjælp, men er absolut ikke den endegyldige løsning på det spørgsmål....

nogen gange er der altså også nogen hvor temperamentet sidder meget øverligt, forleden fik jeg mail fra een, som havde skrevet til mig aftenen før eller rettere om natten ... hvorfor jeg ikke gad svare på hans mails... det var seks timer siden... jammen.. skal man være indlagt til at sidde på spring ved computeren ...

folk har sommetider meget dårlig konduite... da jeg startede her og sagde ja til at bidrage lidt til siden og fik prædikat som admin, blev jeg bombarderet med mails med spørgsmål om alt muligt ... ganske vist akvarie relateret men alligevel.....
de 99 procent kunne have været rejst som spørgsmål her i forum... og flere kunne have svaret og dermed kan man få et bredere perspektiv på de spørgsmål der blev rejst, hvilket jeg ser som en fordel.... men at blive hidsig i forbindelse med at man ikke lige får et svar på stående fod... det er langt ude, synes jeg....
men det kendetegner meget godt hvad der også af og til sker her i tråden(ene)...
tålmod kære venner og tal til andre, som du ønsker de skal tale til dig... så kommer man langt!
og PS! jeg har ikke noget imod at hjælpe folk til at komme videre med deres forehavende, men der må altså være en kant, så man ikke forventes at sidde her som service organ på døgnbasis....
Nu ved jeg godt at dette falder lidt udenfor emnet, men alligevel...
AS bliver i nogen udstrækning brugt som en social klub, det synes jeg også er ok, men reglerne og konduiten bør så absolut følge med uanset emnet og tålmod er en dyd!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger pangasius (Inaktiv) - 24/10-2008 13:16 24/10-2008 13:16
Emner som religion, den åndelige verden, pornoblade, hampedyrkning, osv., kan vel alle køres ind under hobbies, så det er vel næppe her grænsen skal trækkes. Desuden hører disse emner ikke til på en akvarieside, så OT emner bør vel diskuteres i andre mere passende fora.

Det forkromede forslag:
Man skal kunne tilpasse sin profil, så man selv vælger hvilke kategorier der skal vises på forsiden. Så kan du til/fra-vælge kategorier "Nybegynder" "Malawi" "Off-topic" osv. En sidegevinst er at jeg så kan nøjes med at logge ind på akvariefisk.dk og dermed få præsenteret en overskuelig forside med præcis mine interesser. Jeg troede faktisk at det var et af målene med sammenlægningen af siderne.

Er det for stort et arbejde for Kviller, er der mulighed for dette mindre indgreb:
1) Kategorien "Offtopic emner" på forsiden omdøbes til "Om siden".
2) Som foreslået af andre skal OT fjernes fra forsiden.

Måske kunne være med til at højne sidens standard i stedet for at tiltrække brugere, der synes "tælletråde" er underholdende.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger Ullits (Inaktiv) - 24/10-2008 13:18 24/10-2008 13:18
#38 ok Jette, jeg er kravlet ned bag firewallen.... og har armeret mig med diverse skyts, som gummi-elastikker... så de kan bare komme an ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger Luna (Inaktiv) - 24/10-2008 13:20 24/10-2008 13:20
#39 Kan kun give dig ret Ullits. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
BIG FISH (Slettet) - 24/10-2008 13:25 24/10-2008 13:25

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 24/10-2008 13:29 24/10-2008 13:29
- Har siddet og læst tråden igennem, og igen kan man jo give alle ret i mere eller mindre grad.

Det der undre mig lidt er at folk ikke kan acceptere andres meninger.

Hvis man nu tager udganspunkt i Finn's ene tråd så føler folk at han vil pådutte sine overbevisninger ned over dem, hvilket jo hverken var spørgsmålet eller formulering i emnet.
Så der forstår jeg slet ikke folk (det var blot for at tage udgangspunkt i et emne der fornyligt har været oppe, der er mange emner ligeså, hvor folk uden grund - tøven - eller gennem læsning fare op).

Jeg tror det er super godt sådan en tråd kommer op, fordi den er der vidst behov for, og alle kan få deres mening op og vende, så nu vil jeg opfordre dem som ikke har sagt sin mening endnu at komme med den, der er kun én måde at komme vider på, og det er at vi får diskuteret dem.

til sidst så syntes jeg at vi alle kan lære af hinanden, forstår ikke hvorfor man ikke kan respektere hinanden og lade det glide som ikke interresere en, og deltage positivt i andre tråde.

Så må give Luna ret

Luna skrev :
#31 Hvis nogen bliver VED med at gå ind i en tråd, bare for forargelsens skyld. Hvem er det så der søger problemerne??
Man kan se det fra flere sider.

Jeg har ihvertfald andet, jeg kan foretage mig. :)

Nu ved jeg ikke om det mig der er blevet blind men syntes der var et indlæg der sluttede af på,

kan ikke finde indlægget, men det sluttede så ledes skrev :
vi har andet at bruge vores tid på

og derfor skulle Ot væk, eller ihvertfald de tråde som ikke passede en.
Sådan et indlæg skaber bare flere problemer end at skrive det på en pænere måde.

for der er nogle (jeg iblandt) der godt kan lide at bruge og læse OT, og hvis vi vil bruge vores tid på det, skal vi vel have lov til det, så kan disse personers tid jo bruges andet steds. i stedet for at flyde en tråd som denne , som efter min mening er ret vigtig for forummet, med sådan noget.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger KimJ - 24/10-2008 13:49 24/10-2008 13:49
Det der er nogt pjat her, er den tåbelige holdning, at man "bare kan lade være med at kigge, hvis man ikke er interesseret"! Det kunne man jo sige om alt hvad folk nu kan finde på at brokke sig over! Så er der vel også frit slag i alle de andre debatter, hvis man bare holder sig nogenlunde til emnet, da man jo også der bare kan lade være med at læse det man ikke synes om? Der er jo også lige den hage, at man er nødt til at læse debatten, for at opdage, at det ikke lige er det, man har lyst til at vide noget om.
Faktum er, at OT debatterne, sammen med annoncerne, er grundlag for 90% af alt det brok og ufred der er på denne side, og det vil ikke ændre sig, uanset hvor mange gange der er nogen der påstår at man bare skal ignorere dem. Hvis man bare skal ignorere dem, er der vel egentlig heller ingen grund til at de skal være her, og da slet ikke på forsiden, hvor de falder i alles øjne? Giv dem dog en placering, hvor man med rette kan sige, at dem der læser i dem, selv har opsøgt dem!

Personligt vil jeg sige, at OT debatterne både kan være underholdende og irriterende. Min egen deltagelse afhænger af hvilket humør jeg er i, men desværre er jeg i besiddelse af det man kunne kalde sund nysgerrighed (heri adskiller jeg mig helt åbenlyst ikke fra det store flertal), så jeg får ofte åbnet for debatter der i overskriften ser lovende ud, men desværre ikke rigtigt lever op til forventningerne, for nu at udtrykke det diplomatisk.....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger Luna (Inaktiv) - 24/10-2008 14:06 24/10-2008 14:06
#45 Ved ikke om jeg har misforstået dig.... Men hvorfor er den så tåbelig Kim? Jeg kan som regel se ved overskrifterne, om det er noget der interesserer mig. Og hvis jeg skulle læse lidt i en tråd, om noget jeg ikke kan med eller ikke gider, er det stadig ikke noget jeg ville prøve at få låst, men bare klikke væk fra igen. Altså igen, hvis den er overens med reglerne.... Det kan stadig ikke hidse mig op.
Nok derfor jeg har skrevet, at man kan klikke væk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger Ullits (Inaktiv) - 24/10-2008 14:14 24/10-2008 14:14
#46 ja, det vil jeg da også sige..... der er da dusinvis af tråde, som jeg bare hver evig eneste dag markerer som værende læst, bare i kraft af at emnet er intetsigende eller for den sags skyld, at det er noget man ikke kan bidrage til....
og det gælder skam både det faktuelle som off-topic...

men der er altid nogen i en tråd der ikke har fattet hvad det drejer sig om og nemt kan give tråden en anden "ånd" denne er forsåvidt ingen undtagelse!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger KimJ - 24/10-2008 14:18 24/10-2008 14:18
"Tåbelig" er måske ikke det mest diplomatiske ord, jeg kunne have fundet frem :D
Jeg må indrømme, at jeg bliver lettere provokeret, når jeg støder på ord som "pjat", "vrøvl" o.l. i forbindelse med indlæg jeg har siddet og brugt tid på at formulere så fornuftigt som muligt... indlægget var ikke møntet på dig specielt.

Jeg mener dog, at det er lidt trættende at se det samme "lad være med at kigge" argument, hver gang der er debatter af denne art. Alene det at debatterne er så hyppigt forekommende, burde få folk til at indse, at verden bare ikke hænger sådan sammen. At der så også er folk der bevidst nyder at lade sig provokere, er en anden ting, men netop ved at placere debatten sådan, at man selv skal opsøge den, tager man vinden ud af sejlene på deres kritik. Hvorfor kunne debatter, der dybest set ikke handler om akvarier, ikke have en sekundær placering, i forhold til det som flertallet trods alt kommer her for? Det vil vel ikke være nogen katastrofe, hvis man skal klikke en ekstra gang for at nå disse indlæg, hvis det betød en reduktion af debatter der handler om hvor irriterende debatten er? B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger Villads (Inaktiv) - 24/10-2008 14:21 24/10-2008 14:21
Ja det er da sandt Ullits.
Finn spurgte om hvad OT skal bruges til.
Ikke om det skal væk eller flyttes om på bagsiden.

Må jeg henvise til #3 :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger Luna (Inaktiv) - 24/10-2008 14:34 24/10-2008 14:34
#48 Hehehe.... Bare i orden Kim. ;)

Måske vi aldrig bliver helt enige. Mit temperament blusser så op andre steder.... Men igen. Bare vi kan blive enige om at være uenige, går det nok alligevel. :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger Luna (Inaktiv) - 24/10-2008 14:37 24/10-2008 14:37
#49 Hehehe Villads.... Jeg har nu reageret på #16, selvom den var til dig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger Villads (Inaktiv) - 24/10-2008 14:54 24/10-2008 14:54
Ja der hvor jeg går op i det røde felt er når endnu en klovn kommer og fortæller at vores vand er fyldt med farlige bakterier og tungmetaller og skræmmer al sund sans ud af ellers fornuftige mennesker. ;(

Øhh hvad mener du Helle?
Jeg har da svaret på #16 i #25, men tak alligevel. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger Luna (Inaktiv) - 24/10-2008 14:59 24/10-2008 14:59
Indlægget er rettet 24/10-2008 15:01 24/10-2008 15:01 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Bruger Luna (Inaktiv) - 24/10-2008 15:00 24/10-2008 15:00
#52 Naaah.... Tror jeg ikke på, du kan Villads. ;)

Ved godt du svarede. Men kan jo ikk' lade være med at blande mig. :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger Villads (Inaktiv) - 24/10-2008 15:07 24/10-2008 15:07
He he fidusen er at gå en tur rundt i stuen indtil raseriet er kogt ned til noget konstruktivt. B)
Jeg ska da forresten også ha' forsålet mine hjemme sko inden længe :D

Du må blande dig alt det du vil, så længe du ikke siger mig imod. :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger Luna (Inaktiv) - 24/10-2008 15:08 24/10-2008 15:08
#55 :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger Botnak (Inaktiv) - 24/10-2008 17:06 24/10-2008 17:06
AS er jo indrettet sådan så OT findes nederst på forsiden så hvis man ikke vil læse det så er det bare at blive fra det - jeg er enig i at nogle tråde godt kan være irriterende, men plejer bare at springe dem over.
Så nu når vi har et off-topic så hvorfor ikke bruge det som et off-topic, det betyder jo netop udenfor emne! Når det nu er udenfor emne på AS så må det jo betyde det er til alt der ikke handler om fisk, det er jo til alt muligt - der har været en tælletråd en hvad skal hunden hedde tråd osv. så skal vi bare holde os fra politik, religion osv.
Lad os nu bare være glade for vi har AS.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Bruger KasperK/Lolland - 24/10-2008 17:08 24/10-2008 17:08
Selvfølgelig skal Off Topic blive ved med at være her. Selvom siden hedder AkvarieSiden, skal der jo være mulighed for at tale om meget andet end netop akvarier. Dette kan så være musik, til dels politik, tv-udsendelser osv. De eneste admins skal blande sig i, er om nogen bliver stødende i tonen eller om emnet kommer for langt væk fra almindelig takt og tone.
Det er vel de færreste akvarieforeninger, der kun taler om fisk og baljer til klubaftnerne. Der bliver dagens politiske tone også vendt sammen med den sidste mediestunt fra Britney Spears! De allermest frelste kan så vælge, enten at gå på toilet eller daffe ud og sætte kaffe over!
Det samme gør sig gældende her, kan man ikke udholde, at der bliver talt om noget så modbydeligt som livet væk fra akvarierne, jamen så lad dog være med at klikke ind på tråden!

Nogen gange kommer jeg til at tænke på den gang, da der løb "Ulf & Claus show's" over skærmen. Det var i de gode gamle monopoldage, hvor DR var eneste mulighed, med mindre man boede i grænselandende! Nå, men Ulf & Claus havde nogle sketches der bl.a inkluderede en Claus Ryskjær i bar røv. Ikke umiddelbart noget smukt syn! Efter en 2-3 show's blev programmet pillet af, pg.a klager, og en af klagerne lød på, "at det var det mest svinske og uappetitlige hun nogen sinde havde set, og næste afsnit var endnu værre"!
Nogle vil simpelthent forarges

Men endnu en gang, lad Off Topic være, kan man ikke lide indholdet, kan man holde sig væk!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 24/10-2008 20:18 24/10-2008 20:18
Indlægget er rettet 24/10-2008 20:20 24/10-2008 20:20 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej Alle

Tusind tak for jeres fine indlæg og gode kommentarer og forslag til denne debat (især tak til sogneprQsten ;) )

Og JA - jeg vil da osse gerne have OT fjernet fra forsiden - så man ikke uden vilje (kun pga. nysgerrighed) kommer til at klikke på tråde som kan "pisse" en af.

Om det er i OT eller alle andre indlæg så mener jeg stadig at brugere burde gå en tur (bedst for villads hehe) eller bruge ignore-genet - når de mærker et angreb fra en anden.

. bliv endelig ved med fine forslag

.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 24/10-2008 20:32 24/10-2008 20:32
var så lidt :P

nu ved jeg ikke hvad jeg har gjort andet end de andre Finn hehe, men igen var så lidt, er da kun glad for jeg kan deltage i en tråd som omhandler os alle og vore meninger

Annoncører
Annoncører