Haves: indendørs swimmingpool - Ønskes: nyt 250 liters akvarium

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2409

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mette B-F (Inaktiv) - 28/10-2008 12:12 28/10-2008 12:12
Her til morgen, da jeg stod op og skulle til at gøre klar til morgenmad, kiggede jeg lige til mine fisk, og til min store skræk så jeg, at der kun var 5 cm vand tilbage :o

Nå, men så måtte hende her jo igang med at finde ud af, hvad der var sket. Pumpen (spand) stod og larmede, så jeg troede først det var den, der var lækket, men den var helt tør. Næste skridt - var det en af slangerne til pumpen, der var hoppet af/gået hul i/et eller andet - men det var det heller ikke. Jeg kiggede under akvariet, og så at der var dråber langs hele bagsiden af bordet og så var det ellers i gang med at fiske! - Og jeg skal lige hilse og sige at mine scalarer og maller mv. absolut ikke bryder sig om at skulle væk fra deres hjem! så det tog sin tid at fange dem alle. Det viste sig, at det simpelthen er bagruden på akvariet, der er flækket :( så nu er jeg godt i gang med at fiske sand op får at kunne flytte akvariet, for at kunne tørre gulvet under det.

Det skal så lige tilføjes, at jeg bor i lejlighed - heldigvis i stueetagen - men jeg har da fået vandpytter i kælderen. 250 liter fylder rigtig rigtig meget!

Nå, men nu skal jeg så have nyt akvarium, da baljer på gulvet og en 16-måneders vandhund ikke lige går så godt i spænd - ihvertfald ikke uden endnu mere vand på gulvene. Forsikringen betaler heldigvis.

Men lige et spørgsmål til dette: Det jeg har er et gammelt med aluramme og tilhørende armatur og porsabord med hylde. Kan man bruge den gamle lampe eller skal jeg få forsikringen til at betale en ny? Nogen, der har erfaringer (en ny ville selvfølgelig være langt det pæneste under alle omstændigheder). Hvad gør jeg med bordet? Jeg har brug for den hylde, men jeg fik at vide hos dyrehandleren, at de ikke produceres længere - er det så kun kabinet, der er af muligheder? ud over gør-det-selv, hvilket jeg ikke har tid til, og der er ingen grund til at købe brugt, når det dækkes af forsikringen.

Mette

- fiskene har det fint!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Opfer (Inaktiv) - 28/10-2008 13:17 28/10-2008 13:17
Naaaaai hvor er det bare surt... Det er bare enhver akvarist værste marridt.... Håber alle dine fisk kommer sig.....

ang forsikring, så havde jeg da en forstilling om at de gav et helt nyt akvarie, og ikke bare lappe løsninger?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Mette B-F (Inaktiv) - 28/10-2008 15:13 28/10-2008 15:13
Jeps - forsikringen betaler - det er bare spørgsmålet hvad og hvor meget. Men jeg giver dem nogle priser på det og så må de æde den.

Det nye akvarium + lampe har jeg lige hentet - jubii! - Bordet har de dog først næste uge *skeptisk* men det er ok - ved heller ikke om gulvet er klar før - sidder lige og venter på ejendommens forsikringsmand, der skal vurdere omfanget af skaden på gulvet. æv æv æv!

Men det er jo altid fedt med et nyt akvarium :) selvom det skulle ske på denne måde.

De fleste af fiskene fangede jeg med en skål, så de ikke tog skade med nettet, da de efterhånden er nogle større krabater mange af dem - og de gav sig ikke uden kamp. De store maller (21 og 12-15 cm) har fået hver deres 10-liters spand med en rod i, så der ikke bliver ballade.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Opfer (Inaktiv) - 28/10-2008 15:44 28/10-2008 15:44
Ja fy for pokker. Og sikke et arbejde.. Han skal vel så også tjekke kælderen for skader der... Godt man har forsikring....!!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Mette B-F (Inaktiv) - 28/10-2008 15:51 28/10-2008 15:51
Så har forsikringsmanden været her og lavet forhindringsløb mellem akvarier, spande, baljer, håndklæder mm *rødmer* Han var også i kælderen og kigge, og de vil sætte affugtning i gang nedefra. Det var ikke til at se, hvor vandet er kommet ned *uhh* Jeg skal så bare vaske gulvet grundigt i brun sæbe eller sæbespåner (iiihhhh hurra! - eller noget - mere arbejde til mig - æv!) Som han sagde - jeg havde bare lavet en gulvvask med lidt for meget vand :P Heldigvis er det husets forsikring, der klarer gulvene - min egen klarer akvarie og tæpper og hvad der ellers måtte være.

Jeg vil så prøve at sælge akvarie, armatur og porsabord til højestbydende - der må da være lidt penge i ihvertfald armatur og bord, og der er jo nogle der synes det er sjovt at reparere gamle akvarier ;)

Trods arbejdet har det da været rart med en hjemmedag alene :) det er godt nok lang tid siden sidst...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Opfer (Inaktiv) - 28/10-2008 15:53 28/10-2008 15:53
Smiler ja ok.. Pøj pøj med al oprydningen :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Mette B-F (Inaktiv) - 28/10-2008 16:07 28/10-2008 16:07
Tak - orker det ikke - men nu er det også vuggestuehentetid :D

Det bliver bare hårdt at være alene med den lille vandhund med baljerne alle vejne - må lige trække den lidt, så min mand kan mødes med os der nede et sted :P - Det er slemt nok når hun ser at badeværelsesdøren er åben og hendes badekar står på skrå med en smule vand i - så er der dømt plaskeri over det hele - alt vand er bare det sjoveste :S og alt vand skal der pilles ved. Hun syntes godt nok det var sjovt i morges at rende rundt på tæpperne der sejlede... :D

Det bedste ved sengetid er også at være med til at fodre fisk - hun sidder og hopper rundt på stolen og siger "se se se se bob!" og peger rundt - Det er sugemallerne, hun har navngivet Bob ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Ch87 (Inaktiv) - 28/10-2008 16:09 28/10-2008 16:09
Hvilken forsikring har du som dækker et helt nyt akvarie hvis det går i stykker? sådan en vil jeg os have :)

Er det bare almindelig indbo?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger space-platy (Inaktiv) - 28/10-2008 16:41 28/10-2008 16:41
hmmmmm
ved det ik rigtigt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger tommyml (Inaktiv) - 28/10-2008 16:41 28/10-2008 16:41
Jeg ved at min GF forsikring dækker skaderne som bliver som følge af et pludseligt lækket akvarie... men de dækker IKKE akvariet....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger jery (Inaktiv) - 28/10-2008 17:25 28/10-2008 17:25
Vores dækker også kun de pludseligt opståede skader - med mindre der har været indbrud og er øvet hærværk, så dækkes akvariet selvfølgelig på linie med alt andet indbo.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Mette B-F (Inaktiv) - 28/10-2008 17:46 28/10-2008 17:46
Jeg ringede og snakkede med mit forsikringsselskab - har TopDanmark. De dækker de skader, der er på mit indbo uden selvrisiko - og hvis det er beholdere over 20 liter - jeg skulle bare sende priserne for det, som er gået i stykker ifbm. skaden. Så må vi se, hvad der sker - men nyt akvarium skulle der jo til under alle omstændigheder, og hvad jeg kan se, så er min lokale stort set lige så billig som hvis jeg købte brugt plus at jeg ikke har besværet med transport - han er 200 pr. del billigere end den anden lokale og op mod 500 billigere end flere på nettet!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Ch87 (Inaktiv) - 28/10-2008 17:58 28/10-2008 17:58
Hmm okay, tror jeg ville snakke med min forsikring, det er sku da en meget fed ting at de dækker et nyt akvarie hvis uheldet er ude. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Mette B-F (Inaktiv) - 24/08-2009 23:08 24/08-2009 23:08
Selvom det er lang tid siden, må jeg lige komme med en opdatering:

Forsikringen betalte rub og stub - nyt akvariebord, nyt akvarie og nyt lys - samt en ny plade til at lægge under bordet og nye gulvtæpper!

Alle fisk overlevede turen, selvom de var i spande og baljer i den stue, de bor i i det meste af en uge - uden filter eller noget som helst! Grunden til at det tog noget tid var, at jeg lige skulle have gulvet til at tørre nogenlunde op og at bordet var der nogen leveringstid på.

Vi var så heldige, at alt vandet var røget i cykelkælderen, så der var ikke sket skade på noget i kælderrumne (det var ellers mit eget, det kunne være gået i *blink* ). Vi havde så husets forsikring til at betale for tørring af gulvet - her havde vi en blæser på i en måned, som de havde sat op fra kælderen 5 steder. Gulvet vil blive slebet ned, når vi (forhåbentlig - kræver lige vi får solgt først) snart flytter, inden de nye flytter ind.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger langebæk - 24/08-2009 23:43 24/08-2009 23:43
det er selvf mega trist at du fik vand på gulvet, men tænkt på os andre der har 500 og 700 liter plus det løse i lejligheden bare tanken om at bundglasset flækker kan få hjertede til at springe slag over høhø

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Proplayer (Inaktiv) - 25/08-2009 08:41 25/08-2009 08:41
hehe... min 530er er utæt så jeg har tømt den for vand igår og har nu en KÆMPE grå plastikbalje på 1000 liter stående i stuen... var det populært? NEJ! *doh* hele stuen ligner sgu lalandia! :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Mette B-F (Inaktiv) - 25/08-2009 08:43 25/08-2009 08:43
ja - det er til at få mareridt over :P Jeg kan mellem os også fortælle, at jeg et par gange siden har drømt at jeg stod op til vand på gulvet igen *skeptisk*

Jeg er også lykkelig for at vi bor i etageejendom - i stuen - og med utætte gulve. Ellers havde mange flere ting taget skade.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger frugtmos (Inaktiv) - 25/08-2009 10:09 25/08-2009 10:09
16# Wow,, 1000liter?? Pas på at ungerne, hund eller andet ikke bruger det som vandbad :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Casper (Inaktiv) - 25/08-2009 12:03 25/08-2009 12:03
16# sågar en fiskehejre ville nyde din indørs havedam :D den er nok lige glad med om det guldfisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Proplayer (Inaktiv) - 25/08-2009 13:53 25/08-2009 13:53
19# ja det er den sgu nok ;)

18# så skal du se far med bæltet! :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Diemer (Inaktiv) - 25/08-2009 14:13 25/08-2009 14:13
Hvor får man de baljer henne?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Proplayer (Inaktiv) - 25/08-2009 14:16 25/08-2009 14:16
jeg har lånt den på mit arbejde :P jeg var ude i noget med et 250 liters til jeg fik lavet det andet men da jeg så den her balje droppede jeg alt andet...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Proplayer (Inaktiv) - 07/09-2009 21:16 07/09-2009 21:16

her er den midlertidige balje.. jeg har nu fået fuget 530'eren om og smidt baggrund og fisk og det hele i igen så nu spiller det max!

Annoncører
Annoncører