Erfaring med Pelvicachromis taeniatus søges

Postet under : Cichlider - Afrika - Øvrige Afrika
Visninger : 1916

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Lotte M. (Inaktiv) - 23/12-2008 08:54 23/12-2008 08:54
Min Pelvicachromis taeniatus hun har siden jeg købte parret for små 14 dage siden, konstant spillet op til hannen. Hun vender siden til, slår finnerne op og ryster kroppen lige foran ham, og prøver at lokke ham ind i hulerne. Men han ser ikke videre interesseret ud. Ind imellem får hun endda tæsk.. men ind imellem følger han med hende.

Mine spørgsmål er - er det parringsleg? Kan man regne med at en vilkårlig hun og han finder sammen? Hvor lang tid vil der gå før der sker noget? Og hvad stiller jeg op hvis der sker noget?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger sølvpil (Inaktiv) - 23/12-2008 12:44 23/12-2008 12:44
Hej.
Tillykke med den smukke fisk, har selv haft 2 varianter af den.
Du kan godt regne med det er parrings leg.
Jeg har observeret ved dem jeg havde, at de jagtede hinanden over 2 timer.
Jeg syntes selv de slåsser, men ugen efter var der æg i hulen.
VH Brian
PS:
Vilken variant er det du har...
Mine var "Moliwe" og "red nigeria"

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Lotte M. (Inaktiv) - 23/12-2008 13:53 23/12-2008 13:53
Tak #2 :) . Det er varianten red nigeria jeg har - der ligger et billede af dem på min profil.

Jeg må se tiden an - som sagt har hunnen spillet op til hannen i de 2 uger jeg har haft dem, så må vi se om han "bider på krogen" ;)

Hvordan gik det med æggene - blev de til noget?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger sølvpil (Inaktiv) - 23/12-2008 21:17 23/12-2008 21:17
Hej Lotte M.

Hvad bruger du af vand...postevand, regnvand eller osmose...?

Til dit spørgsmål om der kom unger ud af æggene så er svaret ja....ialt 3 kuld fik jeg, samlet set.
Det var ca 25 unger i hvert kuld, så syntes selv det er ok.

Det skal så siges at jeg bruger regnvand, som gør vandet blød og egeblade til og gøre det surt.
min PH ligger på 5-5,5.

VH Brian

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Lotte M. (Inaktiv) - 24/12-2008 07:06 24/12-2008 07:06
Hej igen. Det var sørme flot.

Jeg bruger alm. postevand - indtil videre.. Jeg har lagt en stor rod i vandet, ved ikke om den ændrer på noget mht. surheden.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger sølvpil (Inaktiv) - 27/12-2008 10:40 27/12-2008 10:40
Hejsa.
Det vil give lidt med en rod, men jeg tror der skal mere til *rødmer* .
Held og lykke med dem.
Fortæl endelig hvordan det går fremover, de er rigtig flotte.
God jul... :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Lotte M. (Inaktiv) - 09/01-2009 07:50 09/01-2009 07:50
N E D T U R - de er døde - igår da jeg kom hjem lå de begge side om side på buden... hulk, snøft :(

Hvorfor?? - jeg havde ellers her i julen gjort hovedrent i akvariet, renset filter, støvsuget bund og alt så ud til at være i skønneste orden. Jeg lagde forleden et par Ketapangoblade ned for at forbedre surheden, og disse blade skulle også være gode for slimlaget. Kan det være det?? Læste her på sitet at maller nød godt af agurker og broccoli, så de have fået lagt lidt ned af det - Kan det være det??

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger sølvpil (Inaktiv) - 09/01-2009 15:17 09/01-2009 15:17
Allerførst vil jeg sige det er jeg ked af og høre, dernæst vil jeg sige det (måske) godt kan være din rengøring der har været for god.
Er filteret ikke i ballance kan de godt dø, men der må jeg erkende det ved jeg for lidt om.
De blade du skriver om, kender jeg ikke, så ved ikke om det kunne være dem.... :(

Annoncører
Annoncører