Hvad kan gå med Juvelcichlide-rød cichlide (hemichromis bimaculatus)

Postet under : Cichlider - Afrika - Øvrige Afrika
Visninger : 3993

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Superbruger duppe (Inaktiv) - 09/01-2009 08:47 09/01-2009 08:47
Hej

Var oppe i styr på dyr (hold da op en fed butik) han havde nogle Hemichromis bimaculatus gående, de var s.... flotte. Desværre var de så flotte at jeg nu har 2 problemer
1) jeg skal til ålborg igen - det går nu nok
2) jeg skal have et akvarie gjort klar - det går nu nok også
Jeg regner med at tømme et 250l for fisk, så kan jeg putte dem derned. Så skal det laves med sandbund, få planter mange sten. Og nu til mine spørgsmål

1) Kan jeg så have mine fantom tetraér til at gå med dem? (har ikke lige et andet sted at putte dem hen)
2) kan se i artsbeskrivelsen at de kan gå med andre robuste cichlider - Kan de gå med Aequidens rivulatus eller er der andre gode ideér

tusind tak for en rigtig god side

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger duppe (Inaktiv) - 09/01-2009 08:55 09/01-2009 08:55
lige et tillægsspørgsmål
Har pt. denne type stenbund i akvarie, er de for store til ovenstående, eller er sand sand det bedste?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger duppe (Inaktiv) - 09/01-2009 15:28 09/01-2009 15:28
lige te tillægsspørgsmål mere - kan alm. pansermalle gå i samme akvarium?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger LVH (Inaktiv) - 05/03-2009 12:56 05/03-2009 12:56

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Rosendal (Inaktiv) - 05/03-2009 14:15 05/03-2009 14:15
Cichlider kan bedst lide at have sand bund :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Patrick (Inaktiv) - 05/03-2009 14:22 05/03-2009 14:22
Indlægget er rettet 05/03-2009 23:51 05/03-2009 23:51 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

rød juvel cichlider er rigtig aggrasive når de yngler.

Mine erfaringer med dem er at de spiser hvad de kan gabe over.

Sandbund vil de nok foretrække med nogle rødder og store flade sten.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Superbruger duppe (Inaktiv) - 05/03-2009 15:00 05/03-2009 15:00
Hej

det er også en ældre tråd der kom liv i igen - de er indkøbt nu, og går 3 stk vfére i 1x250l med sandbund, ved ikke om jeg har for mange skjulesteder, for de er ikke meget "ude".
Kan de gå med 1.1 kribensis?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Cybersp@ce (Inaktiv) - 05/03-2009 15:04 05/03-2009 15:04
De kan sagten gå med grusbund, har selv haft dem for en del år siden.
Lav masser af skjulesteder med trærødder og evt. sten,
så dem der bliver underkuet kan finde steder at gemme sig
+ når de danner par og begynder at grave har hver deres sted de kan forsvare.
... og tro mig de kommer til at grave det meste af dit akvarie om :D
Meget underholdende at se hvordan de leger indretningsarkitekter
og indretter det efter deres egne behov og ønsker :)

Ang. dine phantom tetra og panser-maller, så ville jeg ikke risikere at sætte dem sammen
og "Aequidens rivulatus ", efter at have kikket i artsbeskrivelsen,
bliver de jo dobbelt så store som dine røde cichlider.
Jeg tror det bliver en kamp om hvem der er mest hidsig og overtager det hele
- personliget ville jeg ikke gøre det, men nøjes med de røde cichlider.
Men det kan også være du var heldig og de kan finde ud af at dele akvariet mellem sig?

Cybersp@ce

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger LVH (Inaktiv) - 05/03-2009 18:01 05/03-2009 18:01
Hej Dubbe og andre!
Tillykke med dine Hemicromis - du skriver de er VF - ved du hvad typen kaldes? og kunne du poste et billede.
Til # 6 - Rødstrubet cichlide er normalt T. meeki som kommer fra Amerika - den bliver noget større end de fleste Hemmichromis fra Afrika.
Jeg vil absolut foreslå at du prøver at tilsætte et par Kribensis, og gerne en flok Congo Tetraer, så skal dine Hemichromis nok komme frem - Hvis der bliver for meget ballade med Kribensisserne kan du jo flytte dem.
Jeg synes ikke man skal være så bange for at eksperimentere lidt, det er faktisk lidt spændende.
Det er min erfaring efter mange år med Hemichromis, at de er mest aggressive over for artsfælder.

MVH Lars

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Superbruger duppe (Inaktiv) - 05/03-2009 19:32 05/03-2009 19:32
Hej

#9 nej ved kun der stod Hemichromis bimaculatus Rød cichlide VF - kommer fra avifauna. Jeg prøver mig stille frem først med kribensis så må vi ses :-)
Skal nok prøve at få taget et billede

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger LVH (Inaktiv) - 05/03-2009 21:49 05/03-2009 21:49
Hej Duppe!
Jeg kan ikke selv se mit første indlæg - undskyld hvis det alligevel er tilgængeligt.
Jeg havde følgende kommentar i korthed:
Check artiklerne i Dansk Cichlideselskab på Eksternt link http://www.danskcichlideselskab.dk/artikler/afrika.htm
Der er en artikel om at have Hemichromis i et "selskabsakvarie"
Der er også en artikel om slægten.

Derudover skulle du kigge på formandens hjemmeside, han har haft Vestafrikanske cichlider i 20 år.
Eksternt link http://www.vestafrika.dk

MVH Lars
Ja, det er mig der har skrevet den artikel for mange år siden ;-)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Patrick (Inaktiv) - 05/03-2009 23:52 05/03-2009 23:52
LVH skrev :
Hej Dubbe og andre!
Til # 6 - Rødstrubet cichlide er normalt T. meeki som kommer fra Amerika - den bliver noget større end de fleste Hemmichromis fra Afrika.
MVH Lars

Hej Lars...
My bad.. det var lige det forkerte navn jeg fik skrevet på, men det jeg skriver passer på rød juvelcichlide, ihvertfald dem jeg havde.

Når de ynglede i et 430 L så stod resten af fiskene i et hjørne.

Annoncører
Annoncører