Tænk Dig Om Inden Du Køber Red See Max.....

Postet under : Saltvandssiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 2030

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sopdk (Inaktiv) - 01/04-2009 15:59 01/04-2009 15:59
Jeg var så dum og tro på hvad de forskellige skriver om RSM 250 at det var et godt akvarium, og at det var længe ventet, at RSM havde en super service hvis man skulle bruge reservedele, fra man bestilte til man fik sin reservedel gik der kun 2 dage.........
Jeg købte for nogle måneder siden et RSM 250, fik det stillet op og en uge efter steg temperaturen til over 30 grader, efter mange forsøg har det vist sig at det er de 3 pumper der hæver temperaturen i akvariet, den som hæver temperaturen mest er skummerpumpen.
Jeg ringer til importøren af RSM ( efter 7-8 forsøg ) kommer jeg i kontakt med dem, og de kan godt se at det er et problem med den høje temperatur, og har også haft andre som har samme problem med pumper som giver høj temperatur, jeg får en tilbage melding fra importøren en mail hvor der står at jeg skal henvende mit til forretningen hvor jeg har købt det, det har jeg så gjort 10-12 samtaler har jeg haft med den pågældende forretning, de har fået udleveret min adresse så RSM ville sende nye pumper......men men ;( her snart 2 måneder efter jeg har købt akvariet er der ikke sket noget endnu bortset fra en masse bøvl med telefonsamtaler frem og tilbage.
Jeg har nu selv skiftet de 2 pumper (for egen regning) og det har sænket temperaturen med 3 grader, RSM`s skod pumpe til skummeren sidder stædig i og temperaturen er for høj endnu.
Jeg har idag igen ringet til forretningen, som så ringede til RSM de kender til problemet med pumperne men da det ikke kun er i DK der er problemer kunne de ikke sige noget om hvor når de har fået udviklet en ny skummer pumpe som erstatter de gamle.....Så der kan gå en rum tid endnu før mit problem er løst ;(
FLOT RSM SUPER SERVICE.
Så hvis du overvejer at købe et RSM så bestil extra pumper med med det samme, det ville da være ærgeligt at ens akvarie har kørt i 1-2 år og kører fint og så skal man vente 2-3 ja måske 4 måneder på en ny pumpe til sin skummer, så tror jeg sku ikke ens vandværdier er ok når ( hvis ) man får sin nye skummerpumpe.
Og de 4 mails jeg har sendt til RSM, ja dem er der heller ikke kommet noget retur på.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kenneth145 (Inaktiv) - 01/04-2009 16:48 01/04-2009 16:48
Der er åbenbart meget stor forskel... jeg havde problemer med de to ventilatorer de larmede.. jeg skrev direkte til rsm. og der gik 2 dage så lå der 2 nye i postkassen. min skummer gik amok og ville ikke skumme og larmede og blev lun. igen skrev jeg til rsm 4 dage senere kom der en kasse med en ny skummer pumpe med en anden bund i. nu virker det som det skal og min temp ligger stabil på 25 grader i akvariet. det er den gamle 130èr jeg har.
Det er da surt at du har rendt ind i de problemer...
Men jeg har kun oplevet servicen som yderst god.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/04-2009 17:05 01/04-2009 17:05
Er det ikke fantastiskt at her er så mange artikler herinden om RMS, og de problemer folk har.

Er RMS så billige, eller flotte?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jjj27 (Inaktiv) - 01/04-2009 19:31 01/04-2009 19:31
for mig er det simpel logik at der på et tidspunkt vil komme varme problemer i et lukket system og til sommer vil det blive meget være så invester i en køler eller skær huller *doh* i kabinetted og sæt nogle blæsere på det er nok den eneste løsning desuden er der nok rigtig mange menesker på verdensplan der har samme problem det er nok derfor de ikke svare og arb på en løsning i stedet jeg prøver på ingen måder at forsvare rsm men man kunne også lige vente og se før man købte skidted der er jo som regl lidt børnesydomme men nægter at tro at i til sommer kan holde 26c uden køling

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KimJ - 01/04-2009 19:38 01/04-2009 19:38
Mon ikke de fleste som roser RSM akvarierne, også tager prisen i betragtning? Man kan jo sagtens få bedre akvariesystemer, men prisen er altså også derefter!
Alligevel er det selvsagt ikke i orden, at pumperne gør akvariet ubrugeligt, og heller ikke OK, at man, fordi man er blandt de første købere, er at betragte som Beta-tester, men det er jo desværre en trend som bliver mere og mere udbredt i rigtig mange brancher, som tilsyneladende mener, at vejen frem, er at efterligne Microsoft :D
Aktuelt for Os herinde, kan man jo nævne, at f.eks. Tunze heller ikke kan klare efterspørgselen, eller reparationstiden (har selv en defekt pumpe, som skal byttes, og har indtil videre ventet i snart 2 mdr.). Forklaringen er stort set altid den samme; Det Amerikanske marked aftager stort set alt hvad fabrikken kan nå at lave, så Vi må bare vente.....

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger jjj27 (Inaktiv) - 01/04-2009 19:41 01/04-2009 19:41
ja det er desvære den vej det går og i computer verden er det helt skvæt der går nogle gange flere måneder før spil programmer er brugbare og man kan hente div opdateringer

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Naviga (Inaktiv) - 03/04-2009 15:28 03/04-2009 15:28
Vi har ingen problemer med vores RSM 250. Temp. har aldrig været over 26 grader. Så jeg skal jo nok bare være glad. :D

Annoncører
Annoncører