Hej, hvor kan jeg skaffe disse planter?

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 1170

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger pontus molly (Inaktiv) - 22/08-2009 19:40 22/08-2009 19:40
Hej jeg vil gerne skaffe nogle planter til mit akvarie på 54 liter.
Jeg har kigget på Javabregne, Javamos, Egeria, Vallisneria, Cryptocoryne Affinis, Myriophyllum, men jeg kan ikke rigtig finde dem nogen steder,,, :(
Kan alle planter gå i samme akvarium, eller er der "regler" for det? :D
Jeg leder efter nogle nemme, begynderplanter, hvis nogen kender andre slags som er nemme og passe, så sig endelig til. :)
Og så lige mht gødning, sådan noget er jeg ikke så god til, hvad er bedst at bruge? Og skal de have forskellig eller kan de bruge det samme? :)
Jo, og så lige mht forsendelse af planter, kan man godt det? er det ikke dårligt for planterne?

Tak på forhånd :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Casper (Inaktiv) - 22/08-2009 20:16 22/08-2009 20:16
De planter du nævner er nu meget alm. de burde da kunne findes i en nærliggende akvarieforretning :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Hugo - 22/08-2009 20:17 22/08-2009 20:17
Prøv at oprette en købsannonce her på siden, flere af arterne er nemlig noget som der afogtil er overskud af hos flere akvarister :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger jacob - 22/08-2009 20:18 22/08-2009 20:18
Du kan evt prøve at oprette en annonce her på siden, der er mange som har planter i overskud. Hvis planterne er pakket fornuftigt kan de sagtens tåle at blive sendt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Ullits (Inaktiv) - 22/08-2009 20:19 22/08-2009 20:19
Alle planterne med undtagelse af C. affinis, burde du kunne få enhver velsassorteret akvarieforretning til at tage hjem, de produceres alle på de to akvarieplantegartnerier der findes her i landet... c. affinis skal skaffes privat eller hentes i udlandet...

ja, alle planter kan gå sammen hvis de placeres korrekt efter lysbehov..

du er velkommen til at kikke planter via min hjemmside der er en planteliste med planter sorteret til forskellige formål, der er link herunder...

gødning kan du læse om på samme side...

planter kan godt sendes hvis de f.eks emballeres i en boblekuvert og en vandtæt pose, det meste af vandet skal faktisk helt væk, planterne skal bare være fugtige, så sørger den vandtætte pose for resten, en lynlåspose, hvor al luften klemmes ud er fin til formålet og jeg har haft sendt planter der har klaret 10 døgn på den måde...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger pontus molly (Inaktiv) - 22/08-2009 20:37 22/08-2009 20:37
Okay, mange tak for hjælpen, alle sammen, og jeg vil lige tjekke din side, tak. :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Ullits (Inaktiv) - 22/08-2009 20:46 22/08-2009 20:46
velbekomme...

Annoncører
Annoncører