Coridores Panda med Discus?

Indsendt af Robot den fre, 03/21/2014 - 14:11
Kategori
Maller - Akvariesiden.dk
Forfatter
kiff
Kan Coridores Panda gå ved 29 grader og en varmekur?
Nogen der har haft yngel på dem ved den temp?

*uhh*

Kommentarer

Robot fre, 03/21/2014 - 14:14 Permalink

Jeg vil sige 29 grader, kan gå, uden at hvide meget om Corydoras, så lyt ikke. Men en varmekur kommer op 35 grader, det vil jeg sige nej til.
Skrevet af Karl K

Robot fre, 03/21/2014 - 14:24 Permalink

Jeg synes det er et dårligt match. Corydoras panda trives bedre ved 20-22 grader. Hvis du vil op i de temperaturer, så kig på sterbai, gossei, seussi, haraldschultzei eller duplicareus/adolfoi.
Skrevet af kim m

Robot fre, 03/21/2014 - 14:35 Permalink

Og mig der trode de alle var fra Sydamerika.
Skrevet af Karl K

Robot fre, 03/21/2014 - 14:39 Permalink

#4 Hvad mener du ??
Skrevet af jacob

Robot fre, 03/21/2014 - 14:43 Permalink

Sydamerika er n smule større end Jylland, og derfor væsentlige klimaforskelle m.m.:)
Skrevet af Hugo

Robot fre, 03/21/2014 - 15:12 Permalink

Jeg har lige kørt en varmekur på mine discus og det er der VIRKELIG ikke ret mange andre der syntes er sjovt! 35 er MEGET varmt (hvis man kan sige det) så den skal du virkelig ha i baghovedet.
Skrevet af mikkel81

Robot fre, 03/21/2014 - 16:15 Permalink

Tak for svarene! Det var nok det svar jeg havde forventet, men også det jeg frygtede :( hmm øv *blink*
syntes også haraldschultzei og sterbai er rigtig fine! Men ikke så søde som Panda ;) De koster også lidt mere... men ved i så om de er villige til at yngle ved 29 grader, hvis der kom en god stor gruppe der i...kunne være rigtig sjovt :D
Skrevet af kiff

Robot fre, 03/21/2014 - 16:33 Permalink

Læste lige om en som også skulle kunne gå ved 30 grader... den er også fin..
Skrevet af kiff

Robot fre, 03/21/2014 - 16:34 Permalink

hov nu med navn, Corydoras leucomelas ;)
Skrevet af kiff

Robot fre, 03/21/2014 - 17:19 Permalink

Jamen så mangler du bare at finde nogen!:P*santa*
Skrevet af Hugo

Robot fre, 03/21/2014 - 17:32 Permalink

#6 Lige netop derfor at biotopakvarie fra Sydamerika er det rene pladder...
Skrevet af jacob

Robot fre, 03/21/2014 - 17:44 Permalink

[citat=kiff]Tak for svarene! Det var nok det svar jeg havde forventet, men også det jeg frygtede :( hmm øv *blink*
syntes også haraldschultzei og sterbai er rigtig fine! Men ikke så søde som Panda ;) De koster også lidt mere... men ved i så om de er villige til at yngle ved 29 grader, hvis der kom en god stor gruppe der i...kunne være rigtig sjovt :D[/citat] Spørgsmålet er ikke om de kunne yngle ved temperaturen, men om de ville kunne trives i lang tid.
Skrevet af Karl K

Robot fre, 03/21/2014 - 17:44 Permalink

[citat=Hugo]Sydamerika er n smule større end Jylland, og derfor væsentlige klimaforskelle m.m.:)[/citat] Tænke jeg ikke lige over :D
Skrevet af Karl K

Robot fre, 03/21/2014 - 17:58 Permalink

Hehe ja de bliver nok ikke nemme at finde!!
Skrevet af kiff

Robot fre, 03/21/2014 - 18:03 Permalink

[citat=jacob]#6 Lige netop derfor at biotopakvarie fra Sydamerika er det rene pladder...[/citat] Jeg kender mange der har fede sydamerikanske biotop akvarier, med arter der kommer fra de samme områder. Der er mange fordele ved det f.eks. man give arterne den optimale pH ,og temperatur...
Skrevet af Karl K

Robot fre, 03/21/2014 - 18:06 Permalink

Ingen problemer der, bare køb en flok af dem, de er flotte.

Dog drop Varmekuren, enten flyt fiskene, eller pansermallerne, hvis det skulle komme på tale.

Ellers køb nogen C Sterbai, hvis du mener du vil kører Varmekur regelmæssig .
Skrevet af Nusser

Robot fre, 03/21/2014 - 18:11 Permalink

Der bliver købt nogen hvis de ses ;)kunne også godt ende med C Sternai, dem ser jeg tit... Men hvis de kan holde til 30 grader kan de vel også holde til 35 i en eller 2 uger :o
Skrevet af kiff

Robot fre, 03/21/2014 - 18:16 Permalink

#16 Min verden så er det noget sludder at kalde et sydamerikansk akvarie for et biotopakvarie..eller bare Amazonas for en biotop..Amazonas er ca 150 gange større end DK...
Skrevet af jacob

Robot fre, 03/21/2014 - 20:09 Permalink

Har rejst i Amazonen i 6 måneder, dog ikke alle i skoven.. men størstedelen af fiskene lever vel i skoven, hvor der er rødder og vand?? ved godt der er mange stæder der er forskellige fra dette... men største delen.. *uhh*
Skrevet af kiff

Robot fre, 03/21/2014 - 20:14 Permalink

[citat=jacob]#16 Min verden så er det noget sludder at kalde et sydamerikansk akvarie for et biotopakvarie..eller bare Amazonas for en biotop..Amazonas er ca 150 gange større end DK...[/citat] For mig er det bare et navn for at vælge nogle fisk fra et bestemt sted, der trives i samme pH. Mange kalder også deres plante akvarier for sydamerikanske biotop akvarie, uden at hvide at der ikke er planter i amazonas, men rødder :D (Der er sikkert nogle steder med mange vand planter)
Skrevet af Karl K

Robot fre, 03/21/2014 - 20:16 Permalink

[citat=kiff]Der bliver købt nogen hvis de ses ;)kunne også godt ende med C Sternai, dem ser jeg tit... Men hvis de kan holde til 30 grader kan de vel også holde til 35 i en eller 2 uger :o[/citat] Hvem har sagt de kan holde i 30 grader, alle steder jeg har kigget er 29 grader max, og jeg ved ikke om det er en god ide at holde dem på det, men man kan vel altid prøve.
Skrevet af Karl K

Robot fre, 03/21/2014 - 22:23 Permalink

[citat=kiff]Det var her på siden... men også som max grader.. http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=15929 igen så er det svært at vide helt præcis hvad temp de holder/trives ved.. hvis landelen er 150 gange støre en Danmark... er det nok ikke alt vi ved ;)[/citat] Selvfølgelig finder man altid ud af noget nyt, men vi ved ekstremt meget om de områder hvor de kendte akvarie fisker kommer fra.
Skrevet af Karl K

Robot fre, 03/21/2014 - 23:00 Permalink

[citat=kiff]Men hvis de kan holde til 30 grader kan de vel også holde til 35 i en eller 2 uger :o[/citat]

Der er nu kæmpe forskel på 5 grader i denne ende af varme scalaren, mange fisk står af ved 32 og pansermaller. I naturen har de jo mulighed for at svømme til kølige områder, det kan jo af gode grunde ikke lade sig gøre på 10 min i et akvarier.
Skrevet af WillyJ

Robot fre, 03/21/2014 - 23:00 Permalink

[citat=kiff]Men hvis de kan holde til 30 grader kan de vel også holde til 35 i en eller 2 uger :o[/citat]

Der er nu kæmpe forskel på 5 grader i denne ende af varme scalaren, mange fisk står af ved 32 og pansermaller. I naturen har de jo mulighed for at svømme til kølige områder, det kan jo af gode grunde ikke lade sig gøre på 10 min i et akvarier.
Skrevet af WillyJ

Robot lør, 03/22/2014 - 00:35 Permalink

#26 Det kan der være noget om! ingen dybere eller kolde område, i nogle af mine akvarier..*skeptisk*
Skrevet af kiff