Dårlig omtale 2

Indsendt af Robot den ons, 06/03/2015 - 20:00
Kategori
Generelt - Akvariesiden.dk
Forfatter
søren svensson
Syntes det er synd man ikke for lov at få talt tingene ud i tråden dårlig omtale
Man opretter en tråd for at låse den et døgn senere

Suk suk

Kommentarer

Robot fre, 06/05/2015 - 15:12 Permalink

Denne side kan kun bruges til en ting og det er Beskrivelserne og køb og salg. Alt andet er total useriøst..
Her inde skal der lefles for de rigtige og forhandlerne. og det har været oppe så mange gange.
Jo der bliver handlet her inde bruger i mellem så trustpilot er så ment god nok ;) Max 2 år mere så er siden død som den køres nu DESVÆRRE !!!!!
Skrevet af fredrik

Robot fre, 06/05/2015 - 16:27 Permalink

[citat=jacob]Forstår ikke helt hvad du mener er sørgeligt ? [/citat]

Jeg mener at det er sørgeligt at så mange ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt.
Skrevet af Gnaske

Robot fre, 06/05/2015 - 16:44 Permalink

Der må vel snart være en form Jubilæum for tråde som denne .

I de 17 år jeg har været her på siden, er denne tråd vel nogenlunde identisk med de 499 med samme indhold der ligger her på sitet .
Lidt ærgerligt at Der ikke er så mange hits på spørgsmål omkring selve hobbyen.

Skrevet af brib

Robot fre, 06/05/2015 - 22:10 Permalink

[citat=jacob]Det handle jo netop ikke om at være uenig ! At skrive alle maller har brug for træ er jo ikke på nogen måde korrekt, og ingen kan med rette sige at det er korrekt. Det er mig en gåde, hvor man vælger at bidrager med sin viden når niveauet er så lavt....[/citat]

Hvis niveauet er så lavt, hvorfor kommer du så her Jacob?*blink*

Jeg kommer her for at snakke med andre akvarister, som jeg deler oplevelser og erfaringer med! Og jeg er faktisk glad for det her forum!;)
Skrevet af Zookeeper

Robot fre, 06/05/2015 - 22:24 Permalink

Læs hvad jeg skriver :-) jeg hentyder naturligvis til den rådgivning som omfatter råd som alle maller brug for træ, alle barber er finnebidere, alle cichlider graver og alle killifisk lever 1 år osv osv...den slags råd synes jeg man skal lade være med at bidrage med :-)
Skrevet af jacob

Robot fre, 06/05/2015 - 23:31 Permalink

hvordan vurdere man kvaliteten / interessen af en tråd ?
på antal af indlæg ?
eller hvad med de tråde hvor folk stiller gode tydelige spørgsmål
og 2-3 experter svare og tråd starteren siger pænt tak,
sådan nogle tråde er der mange af.
der er også lange bygge tråde,
samt lange diskutioner om skuffe tømning, hvor alle experterne har hver deres måde at gøre det på og ret klare modstridne holdninger, jeg opfatter det bare som god adgang til alle sider af sagen. dvs mulighed for at lære nyt.
Skrevet af ThomasBallerup

Robot lør, 06/06/2015 - 02:34 Permalink

Jeg sidder jævnligt og har lyst til at skrive en artsbeskrivelse, men når jeg så logger ind og ser mig lidt omkring, så fanger øjet tråde som Dårlig omtale, Dårlig omtale 2 og formodentlig også på et tidspunkt Dårlig omtale 38 og Hvorfor må jeg ikke svine andre til 4½. Så tænker jeg bare nej, nej, nej, og så logger jeg ud igen og sætter mig til at skrive en artikel til Akvariebladet i stedet.

På akvariesiden skulle man gerne kunne stille et spørgsmål, og ligegyldigt om det er et dumt spørgsmål eller et spørgsmål som allerede ligger besvaret på forsiden, så skulle man gerne kunne få et pænt o konstruktivt svar - evt. med link til tidligere svar.

Kvaliteten af en tråd afhænger af læseren.
For en nybegynder er det kvalitet, hvis de får svar på hvad man gør mod hvide pletter.
For en øvet akvarist er det kvalitet, når de får svar på et problem med et CO2 anlæg eller lignende.
For den nørdede akvarist er det kvalitet, når de får hjælp til at finde ud af hvordan man bedst opbevarer en død fisk der skal i sprit.
For kværulanter er det kvalitet, hvis man kan holde en tråd i gang med brok til den er kommet over 100 indlæg, og bliver en tråd låst er det tegn på succes, at få en ny til at køre uden at tilføre noget som helst nyt.

Nu vil jeg logge ud, inden min weekend bliver ødelagt med ævl :(
Skrevet af Tonny Brandt Andersen

Robot lør, 06/06/2015 - 04:22 Permalink

Tonny, det er kommentarer som det der, der får mig til at logge af!!
Skrevet af Gnaske

Robot lør, 06/06/2015 - 04:57 Permalink

Testosteronen flyder over her da!! *uhh*

Få ja-hatten på, og nyd det er weekend og glem hvem der sagde hvad om hvorfor om en så ligegyldig ting som hvorfor admins har lov til at låse en tråd i et offentligt forum....

Næste gang, prøv livet fra den positive side.. B)
Skrevet af Meng

Robot lør, 06/06/2015 - 15:00 Permalink

Tonny - du har fat i det rigtige!
At uanset hvem man er, om man er ekspert eller begynder, kommer man bla. her for at få hjælp eller nye input!
Og der SKAL være plads til ALLE!!!:)

Bliver så ked af det, når de helt nye, bliver afvist med et der er allerede oprettet 118 spørgsmål som dit, her er et link....!!
Hvis det er jeres svar til en ny akvarist, så undlad at svare.....hvis i gerne vil hjælpe en ny, også selv om spørgsmålet er stillet 700 gange før, så skriv endelig!
Det KUNNE jo være, at vedkommende var så ny, at han/hun ikke har søgt (måske fordi søgefeltet er så lille), men stiller spørgsmål lige så snart de har fundet det her dejlige forum. ;)

Og selv blandt akvarister der har haft akvarie i 10 år eller mere, er ind i mellem uenige - ingen gør det 100% ens!

Skrevet af Zookeeper

Robot lør, 06/06/2015 - 15:50 Permalink

#63 spot on(y)
Skrevet af ken kætbak

Robot lør, 06/06/2015 - 16:34 Permalink

AS er vanskelig at bedømme objektivt, og der er heller ikke nogle reelle alternativer til siden, hvilket gør at bedømmelserne ofte bliver meget polariserede.

Jeg synes at siden dækker ret godt, hvis man er begynder i hobbyen, men erfarne brugere får ofte meget lidt, udover glæden ved at hjælpe nye akvarister i gang, ud af den.

Det største problem er faktisk sidens succes; De mange brugere, heraf en stor del nye, skaber et behov for en enorm spændvidde, som i brugerforummet ofte resulterer i problemer med omgangstonen. Disse problemer kan ligeligt fordeles mellem brugere der er urimeligt grove, og brugere der simpelthen er for sarte til at begå sig...

Ang. sidens politik omkring negativ omtale af forretningerne i branchen; Den er nødvendig, og den eneste rimelige måde at forhindre at forummet oversvømmes af debatter med sure opstød om butikker der, rigtigt eller forkert, bliver udsat for subjektiv kritik de ikke har mulighed for at forsvare sig mod.

AS er med andre ord et godt sted at finde basal information om hobbyens mange facetter, men måske ikke det optimale sted at lede efter de mere nuancerede udvekslinger af erfaringer der rækker ud over begynderstadiet, og det helt forkerte sted for dem der mest interesserer sig for at komme af med deres utilfredshed over det sidste fejlslagne indkøb...

Den rammer meget godt, indlægget er taget fra det link til trustpilot der var tidligere i tråden.
Holder kun corydoras + et par kar med nogen afrikanske fisk, så jeg bruger mere de forum der specifikt henvender sig corynørder. Men brugte da siden her meget da jeg startede igen for efterhånden 5år siden.
Skrevet af kejak

Robot lør, 06/06/2015 - 20:07 Permalink

jeg er også ofte inden på Akvariesiden trods lidt ævl og kævl af og til. Men når vejret er til det, så fiskes der. Det blev til 9 Makreller på et par timer:P Isefjorden lagde vand til..
Beklager at billedet ligger ned, det er fra min mobil. Og jeg ved ikke hvordan man rejser det op..

Skrevet af Lizette

Robot lør, 06/06/2015 - 21:39 Permalink

SÅDAN LIZETTE!! God fangst :D:D:D

Skrevet af Zookeeper

Robot lør, 06/06/2015 - 21:55 Permalink

#66 fine amager tun(y) kanon sports og spise fisk..
Skrevet af ken kætbak

Robot søn, 06/07/2015 - 00:30 Permalink

#66: Hermed har du fået oprejsning :)

Skrevet af brib

Robot søn, 06/07/2015 - 21:39 Permalink

Tonny Brandt Andersen Nu kan du sagtens sidde og komme med morsom hedder her inde da du er en af dem som er inde i varmen... og det var du også da du havde din firmaprofil her på siden... det sjover ELLER tragiske er at du selv var hurtig til at bruge din firmaprofil når bølgerne gik lidt højt her på siden samtidig med du sag og mund huggede i din private... Du blev grov på din firma for der viste du at var der nogle som gav ige så blev det slettet... Men skidt pyt det var den gang og nu er det nu....
Må så samtidig sige at har man en firmaprofil her på siden kommer der meget hurtig nogle interesse konflikter hvis man samtidig har en privat profil her også... ;-)
Skrevet af fredrik

Robot søn, 06/07/2015 - 22:05 Permalink

#70 Ah, det ved du godt ikke er rigtig. Jeg er med firmaprofil flere gange blevet udelukket her fra siderne, hvilket betød at jeg ikke kunne lægge forhandlerannoncer op. Jeg er ikke den eneste forhandler som er blevet udelukket for en kortere periode. Normalt gives 8 til 14 dage udelukkelse første gang.

Jeg er helt enig med dig i, at man som indehaver af en forretning ikke kan have en privatprofil og en firmaprofil samtidig. Har man forretning er man firmaprofil døgnet rundt.

Skrevet af Tonny Brandt Andersen

Robot man, 06/08/2015 - 00:10 Permalink

Problemet kan koges ned til et ord: Respekt eller måske skal man sige mangel på samme.

Respekter andre mennesker, selvom de sidder inde i din computer. Tal til dem, som du ville gøre, hvis de stod foran dig.
Respekter andre kan have en anden holdning end dig.
Respekter at andre ikke nødvendigvis er dumme, fordi de har lært noget forkert..
Respekter fakta og lær af dine egen fejl.

Når du taler, gentager du bare hvad du allerede ved. Når du lytter, kan det være du lærer noget nyt

Skrevet af Kviller

Robot man, 06/08/2015 - 01:50 Permalink

Når alt kommer til alt er dårlig omtale bedre end slet ingen omtale.

Når det er sagt syntes jeg at dette forum er et godt sted for begyndere og for øvede.

Der er nogen gange nogen som mener hvad vi skal mene om bowlere og den slags og nogen gange er der begyndere som ikke fatter en skid og ikke vil tage i mod lære, til det vil jeg bare sige spring dem over i steden for at køre sig selv og andre flade med ihærdig at forklare,lad dem sejle i egen balje.
Skrevet af blob

Robot man, 06/08/2015 - 13:48 Permalink

jeg syntes ikke der kommer noget godt eller konstruktivt ud af at lade folk sejle i deres egen bowle,
hvis de efter vores mening har misforstået noget,
det vi forhåbentligt har fået lært og vendt af denne tråd, er at vi kunne evt formulere vores gode råd og mening,
på en lidt mere venlig måde, så læser folk det noget også lidt grundigere, og derved lære mere på kortere tid.
Skrevet af ThomasBallerup

Robot tir, 06/09/2015 - 23:14 Permalink

Trådstarter har ikke sagt noget siden starten, og kører man stille op igennem tråden, så det de samme bruger der brokker sig hele vejen ned. Tror ikke denne tråd repræsentere flertallet på siden, men mere 6-7 bruger.
Jeg syntes stadig det link jeg postede tidligere rammer meget rigtigt, god side for begynder, mindre for erfarende akvarister. De erfarende akvarister er dog levebrødet her, for forummet ( annoncører betaler jo nok for kørslen af siden??) for uden dem ingen gode råd til begynderne...De erfarende skal bare lige huske at de dumme spørgsmål, var nok meget lig dem de selv havde dengang, og et dumt svar til en begynder kan gøre at de slet ikke gider akvarie mere:(
Skrevet af kejak

Robot ons, 06/10/2015 - 21:10 Permalink

Kejak ja det var mig der startede denne tråd
Mest fordi jeg syntes det var synd man laver en tråd for kort efter at lukke den
Det syntes jeg ikke var Skide smart fra admin side
For det er klart der vil komme meget forskellige meninger i sådan en tråd
Hvis de har et budskab kunne de komme med det og låse tråden :D
Kunne skrive rigtig meget om hvad min mening er om hvad der burde ske her på siden når folk ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt
Har helt bevidst ikke skrevet så meget for ikke at puste til ilden for det er slet ikke det jeg ønsker
TVÆRTIMOD

Søren
Skrevet af søren svensson