Tværstang ? ? ?

Indsendt af Robot den lør, 08/18/2007 - 22:58
Kategori
Teknik og udstyr - Cichlider - Vedligeholdelse
Forfatter
Elisa
Vi har lige fået et 260 liters Juwel Vision akvarie og er i tvivl om den tværstang der er i toppen af akvariet der er med til at holde armeturet oppe skal ligge løst eller sidde fast. Vores ligger nemlig løs og vi ved ikke om den er med til at holde akvariet sammen når der er vand i. Er der nogle der ved noget om det ?+(

Kommentarer

Robot lør, 08/18/2007 - 23:00 Permalink

Den skal side fast.
Mvh Gert
Skrevet af skod

Robot lør, 08/18/2007 - 23:01 Permalink

hvis den kan sættes fast under rammen bare løsligt når baljen er tom, så skal den nok komme i spænd når du får vand i. men aner ikke noget om juvel desværre , nogle tværstænger er også popnittet i men der kommer sikkert svar fra en der har juvel
mvh
steen
Skrevet af lindum

Robot lør, 08/18/2007 - 23:06 Permalink

Har tidligere haft et juwel akvarie på 180 liter og der sad tværstangen fast.

Vil også mene - uden at være 100 procent sikker - at det skal den også på dit.

Tværafstiver/stanger bruges til at støtte/sikre rammen/glasset osv fra at give sig.

mvh Claus
Skrevet af piranha29

Robot lør, 08/18/2007 - 23:08 Permalink

i mit akvarie sidder de løse indtil der kommmer vand i og de går i spænd !!!
Skrevet af lindum

Robot søn, 08/19/2007 - 00:31 Permalink

I mit tidligere Juwel 180L sad den fast, den skal hjælpe med at holde akvariets form.
Skrevet af ThomasP

Robot man, 08/20/2007 - 01:04 Permalink

Tak for svarene. Så må vi have fat i forhandleren, og reklamere over det. Til yderligere information, skal det siges, at tværstangen falder ned i akvariet, når der fyldes vand i, da afstanden mellem front- og bagglasset, som stangen ellers hviler på, øges med næsten 1 cm :|
Skrevet af Elisa

Robot man, 08/20/2007 - 01:08 Permalink

Ja hen til forhandleren med det !
Skrevet af piranha29

Robot man, 08/20/2007 - 01:18 Permalink

Tror ikke jeg tør begive mig ud i at eksperientere med det. Der er kun meget lidt for silikonen, at hæfte fast på. 1 x 5 mm i begge sider. og det er plastik mod plastik. ved ikke hvor godt det arbejder sammen med silikone. jeg frygter lidt, at tværstangen pludselig slipper under tryk, og derved sprænger frontglasset e.l. ved chokket. :(
Skrevet af Elisa

Robot man, 08/20/2007 - 01:24 Permalink

Det kunne da være en god idé, hvis du finder tiden til det en dag :)
Det vil være lidt surt at skulle til at pakke det hele ned og transportere det til Randers hvor vi købte det :(
Skrevet af Elisa

Robot man, 08/20/2007 - 01:29 Permalink

Hvad passer dig bedst ? Formiddag eller aften ?

Skrevet af Elisa

Robot man, 08/20/2007 - 02:00 Permalink

Det lyder fint :D Jeg sender lige en mail med adressen :e
Skrevet af Elisa

Robot tir, 08/21/2007 - 22:53 Permalink

ja, vi havde jo så lige et lille visit af Ole (Unimati) og han kunne hurtig fortælle at tværstangen bare var gået af under transporten og bare skulle klikkes på igen. Det var jo super, for vi var lidt bange for at det hele skulle pakkes ned og retuneres så tusind tak fordi du gad at komme forbi, Ole :e
Skrevet af Elisa

Robot tir, 08/21/2007 - 23:24 Permalink

Det kalder jeg god service! :)
Skrevet af spim

Robot ons, 08/22/2007 - 01:02 Permalink

#20 Ja, baggrunden blokkerede jo lidt, så den er skåret lidt til. Tværstiveren passer perfekt foran, men bagtil kneb det med at få den helt i hak. Så vi har brugt sekundlim, og krydser nu fingre for, at det holder alligevel :D
Skrevet af Elisa